خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد:

کشف ۷۱۰۰ تن کالای اساسی احتکارشده در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲/ افزایش ۳۱ درصدی کشف کالاهای قاچاق در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۹۱

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ضمن تشریح عملکرد این پلیس تخصصی در نیمه اول سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که در این مدت ۴۵ مرحله طرح کشوری و منطقه‌ای برای برخورد با انواع جرایم اقتصادی اجرا شده است.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی به تشریح اقدامات پلیس امنیت اقتصادی فراجا در نیمه نخست سال‌جاری پرداخت و گفت: پلیس امنیت اقتصادی با توجه و عنایت به لزوم مقابله جدی و همه‌جانبه با جرایم و مفاسد اقتصادی، این مهم را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین در حوزه مقابله و مبارزه و برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی، با عزمی جدی و با ترسیم راهبردهای مدون و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، اقدامات منسجم و مستمری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا درباره عملکرد شش ماهه این پلیس تخصصی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیح داد: در شش ماهه ابتدایی امسال، ۱۰ طرح سراسری، منطقه‌ای، استانی و ... در حوزه مقابله با قاچاق سوخت، قاچاق کالا، قاچاق کالای اساسی و ... اجرا شده است. تمرکز اصلی ما در حوزه مقابله با قاچاق روی پرونده‌های کلان، سازمان‌یافته و باندی است و در این مدت شاهد افزایش ۱۱۲ درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه مقابله با قاچاق کالا بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش ۸ درصدی پرونده‌های خرد یا همان پرونده‌هایی که ارزش آن‌ها زیر یک صد میلیون تومان است، گفت:‌ در نیمه نخست سال جاری شاهد افزایش ۳۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق بودیم که این موفقت با اجرای طرح‌های سراسری با اولویت کالای گمرکی، دخانی، کالای ممنوعه، دام زنده، کالای اساسی مثل آرد و گندم و ...، در چهار فرآیند ورود و خروج، حمل‌ونقل، انبار و توزیع به دست آمد. 

رشد ۲۶ درصدی توقیف خودروهای شوتی در سطح کشور 

رحیمی با بیان این که در حوزه ماموریت پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجموع شاهد رشد ۲۵ درصدی کشفیات صورت‌گرفته هستیم، به اجرای طرح‌های مختلف در حوزه مقابله با پدیده خودروهای قاچاق‌بر معروف به خودروهای شوتی اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهد رشد ۲۶ درصدی مقابله و توقیف با خودروهای شوتی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح عملکرد حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس نیز با بیان این که در شش ماهه ابتدایی سال جاری شاهد اجرای ۲۷ مرحله طرح سراسری در حوزه مقابله با جرایم اقتصادی بوده‌ایم، گفت:‌ در این حوزه رشد ۱۳ درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده به ثبت رسید و در بررسی‌های صورت‌گرفته، ارزش ریالی پرونده‌های کشف‌شده در حوزه پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی که جرایمی از قبیل احتکار، اختلاس، پولشویی، زمین‌خواری و... را پیگیری می‌کند، ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را شاهد هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در بررسی‌های صورت‌گرفته در حوزه مقابله با جرایم اقتصادی در شش ماهه نخست سال جاری، شاهد افزایش ۴۲ درصدی کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

آزادسازی بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و طبیعی

رحیمی با بیان این که متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رشد پدیده زمین‌خواری هستیم، گفت: در مقابله با پدیده زمین‌خواری، ۲۱۷ فقره پرونده تشکیل و پیگیری شد و میزان ۶۰۷ هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی به ارزش ۲۸۵۲ میلیارد تومان آزادسازی شد و در این رابطه ۲۳۲ متهم نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای طرح سراسری مبارزه با احتکار کالاهای اساسی و ضروری در کشور با استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، گفت: این طرح با تشکیل ۳۶۴ تیم مشترک انجام شد و در جریان آن از ۱۵۲۴ واحد صنفی و انبار بازدید به‌عمل آمد. در اجرای این طرح ۷۱۰۰ تن انواع کالای اساسی و ضروری قاچاق از قبیل برنج، حبوبات، ماکارونی و ... به ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان کشف شد و ۱۳۰ نفر نیز دستگیر شدند.

تشکیل ۵۸۵ پرونده توسط پلیس گمرک در ۶ ماه ابتدایی امسال 

رحیمی در تشریح عملکرد پلیس گمرک نیز با اشاره به به استقرار این پلیس تخصصی در گمرکات مختلف کشور گفت: در شش ماهه سال جاری، ۵۸۵ پرونده تشکیل شد که بیشترین فراوانی مربوط به کشف فرآورده‌های نفتی و مشتقات آن، کالاهای اساسی و منسوجات بوده است. همچنین در این مدت، شاهد رشد ۱۲۵ درصدی کشف پرونده‌های پلیس گمرک هستیم که بیشتر این پرونده‌ها در حوزه جرایم کلان، سازمان‌یافته و باندی بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی ارزش ریالی کشفیات پلیس گمرک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: بیشترین آمار کشفیات پلیس گمرک مربوط به جعل اسناد گمرکی، فرآورده‌های نفتی و مشتقات آن است که در این مدت تعداد ۶۶۷ نفر دستگیر شده‌اند.

توقیف ۴۴۳ خودرو توسط پلیس امنیت اقتصادی در سطح کشور 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در شش ماه ابتدایی امسال، ۱۳ مرحله طرح در استان‌های دارای گمرک عملیاتی و اجرا شده است که در طی این طرح‌ها ۴۴۳ خودرو توقیف و ۴۳۳ نفر به اتهام حمل کالای قاچاق دستگیر شدند.

رحیمی با بیان این که در سال‌های اخیر مجرمان از فضای سایبری هم برای انجام اقدامات مجرمانه خود استفاده می‌کنند، گفت:‌ در این رابطه پلیس امنیت اقتصادی با راه‌اندازی معاونت اقتصادی دیجیتال، در این حوزه نیز فعالیت می‌کند که در برسی عملکرد این معاونت، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی عملکرد در همه شاخص‌های تعیین شدن در مقابله با مجرمان اقتصادی در فضای سایبری هستیم.

تمرکز جدی پلیس بر پرونده‌های قاچاق کلان، سازمان‌یافته و باندی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان این که در شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۴۴ هزار و ۱۳۱ پرونده در حوزه پلیس‌های مبارزه با قاچاق کالاو ارز، پلیس مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی، پلیس گمرک و معاونت اطلاعات اقتصادی تشکیل و پیگیری شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری بیشتر تمرکز پلیس امنیت اقتصادی بر مقابله با قاچاق کلان و سازمان‌یافته و باندی است که در این زمینه شاهد رشد ۱۱۲ درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در این زمینه هستیم.

وی در پایان با اشاره به این که در حوزه پلیس مبارزه با جریم اقتصادی شاهد رشد ۱۳ درصدی پرونده‌های کلان و سازمان‌یافته هستیم، گفت:در پلیس گمرک نیز شاهد رشد ۱۲۵ درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان‌یافته هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز