خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران:

فضاهای شهری به‌درستی برای معلولان مناسب‌سازی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۷۶

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برابری دسترسی شهروندان به امکانات از مصادیق عدالت اجتماعی است که در فضاهای شهری پایتخت، این اصل به‌درستی برای معلولان اجرا نشده است.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و نود و هفتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که ما همچنان با مشکلات کهنه در رابطه با معلولان مواجه هستیم، اظهار داشت: برابری دسترسی شهروندان به امکانات از مصادیق عدالت اجتماعی است که به‌درستی برای معلولان به اجرا در نیامده است.

وی با بیان اینکه فضاهای شهری تهران برای معلولان نامناسب است، تصریح کرد: این فضاها هنوز مناسب‌سازی نشده‌اند، این در حالی است که طی سال‌های گذشته در خصوص مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها دستورالعمل‌های متعددی صادر شده، اما در حال حاضر شاهد موانعی برای تردد معلولان و حتی شهروندان سالم هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که خیابان بهشت گاهی برای معلولان جهنم عبور و مرور است، خاطرنشان کرد: در معابر شاهد نصب دستک‌های مزاحم برای عبور و مرور شهروندان هستیم؛ در حالی که شهرهای انسان‌محور، شهرهای شهروندمحور هستند و آموزش‌های شهروندی در این شهرها با اهمیت تلقی می‌شود؛ موضوعی که ما در شهرهای خودمان کمتر می‌بینیم.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، تشکری هاشمی در پایان گفت: نباید افتخار ما مناسب‌سازی معابر برای تردد خودروها باشد. زحمات را زیر سوال نمی‌بریم و بابت آسفالت معابر از شهرداری تقدیر می‌کنیم، اما آیا در پیاده‌روها نیز مناسب سازی برای عبور و مرور شهروندان صورت گرفته است به هر شکل امیدواریم فضایی امن برای سکونت امن معلولان در شهر را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز