خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی خبر داد:

توقیف ۱۴۷۵ خودروی «شوتی»/ کشف بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاق

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۳۵۴

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای سه مرحله طرح سراسری مقابله با قاچاق گفت: در این طرح‌ها، ۱۷۹۱ پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی که به صورت انفرادی یا باندی فعالیت داشتند، تشکیل و ۱۴۷۵ خودرو از جمله خودروهای قاچاق‌بر معروف به «شوتی» توقیف شد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در مهر سال جاری برابر تدابیر و راهبردهای تدوین‌شده و با اجرای طرح‌های سراسری و منطقه‌ای و تمرکز بر کشف قاچاق کلان و سازمان‌یافته در سراسر کشور در حوزه ماموریت‌های محوله، شاهد رشد ۶ درصدی عملکرد پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی افزود: با پیگیری‌ها و تلاش مضاعف، رشد بیش از ۴۰ درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه‌های مختلف مقابله با جرایم اقتصادی به‌خصوص موضوع قاچاق کالا به ثبت رسیده است. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا همچنین در تشریح اقدامات پلیس گمرک گفت: با هدایت کارکنان پلیس به سمت و سوی کنترل و بررسی هدفمند محموله‌های گمرکی، شاهد افزایش ۴۸ درصدی تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در مهر امسال هستیم.

رحیمی ادامه داد: بیشترین تعداد پرونده‌های ملی و مهم کشف‌شده در پلیس گمرک مربوط به قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و همچنین جعل اسناد گمرکی است؛ به طوری که در این حوزه شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد پرونده‌های کلان و مهم هستیم.

وی درباره اقدامات حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی گفت: مقابله و مبارزه با جرایمی مانند دریافت تسهیلات غیرمجاز بانکی، تبانی، رشاء و ارتشاء، اخلال در نظام اقتصادی که غالبا به صورت جمعی و سازمان‌یافته انجام می‌شود و دارای آثار مخرب و جبران‌ناپذیر اقتصادی است، در این دوره از روند رو به رشدی برخوردار بوده است؛ به‌طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کشف جرایم سازمان‌یافته و گروهی با افزایش ۱۳ درصدی همراه است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان این که ارزش ریالی پرونده‌های کشف‌شده مهرماه حوزه پلیس امنیت اقتصادی در مجموع ۴۷ درصد افزایش داشته است، افزود: شاهد رشد ۵۹ درصدی تشکیل پرونده سازمان یافته در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرایم اقتصادی و گمرکی در مهرماه سال جاری هستیم.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی اموال قاچاق کشف‌شده در این سه طرح، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز