خبرگزاری کار ایران

ثبت تصویر شب‌گردی پلنگ ایرانی در دماوند + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۲۶۱

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند از ثبت تصویر شب‌گردی یک فرد پلنگ ایرانی در منطقه شکارممنوع کوه سفید این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، نقی میرزاکریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی کوه سفید، شب گذشته با استفاده از دوربین‌های تله‌ای موفق به ثبت تصاویر زیبایی از یک فرد پلنگ نر بالغ شدند.

وی با بیان این که منطقه شکارممنوع  کوه‌سفید با وسعت ۱۱۱ هزار هکتار در جنوب شهرستان دماوند قرار دارد، اظهار داشت: این منطقه با برخورداری از زیستگاه‌های بکر طبیعی، دارای تنوع زیستی جانوری و گیاهی ارزشمندی است. 

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند ادامه داد: استفاده از دوربین‌های تله‌ای برای پایش وضعیت حیات وحش شهرستان در  دستور کار این اداره قرار دارد و تاکنون تصاویر زیادی را از حیات وحش منطقه به‌دست آورده‌ایم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ثبت تصاویر از زندگی حیات وحش در طبیعت نشانگر امنیت زیستگاه گونه‌ها به‌ویژه گونه‌های خاص مانند پلنگ ایرانی است و نشان می‌دهد جمعیت مناسب علفخواران برای تغذیه جانداری مانند این گربه‌سان در منطقه وجود دارند.

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران، میرزاکریمی در پایان گفت: ثبت این تصاویر در مطالعه و اجرای برنامه عمل گونه‌های در معرض تهدید و در خطر انقراض به کارشناسان کمک شایانی می‌کند.

حجم ویدیو: ۶۱.۱۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز