خبرگزاری کار ایران

مجوز تاسیس ۹۲ دهیاری جدید در استان گیلان صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۴۴۵

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با موافقت وزیر کشور مجوز تاسیس ۹۲ دهیاری جدید، مطابق ضوابط تعیین شده، صادر و به استانداری گیلان ابلاغ گردید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهیار نورعلی ضمن اعلام این خبر گفت: تاسیس دهیاری در روستاهای با جمعیت بالای۲۰ خانوار در راستای پیشرفت همه جانبه روستاهای کشور و بسترسازی برای جلب مشارکت روستائیان در مدیریت روستایی است.

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۴۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار واجد شرایط شناخته شده و مجوز تاسیس دهیاری آن‌ها توسط وزیر کشور امضا و ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۹ هزار دهیاری در کشور دارای مجوز تاسیس دهیاری هستند.

نورعلی یادآورشد: نهاد دهیاری در روستا و فعالیت مدیریت‌های محلی به منظور ایجاد زیرساخت اعم از فعالیت‌های عمرانی و آبادانی روستاها و تحقق اهداف و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تا رسیدن به روستای متعالی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

دهیاری‌ها تحت نظارت مستقیم شورای اسلامی روستا که منتخبین مردم روستا بوده ایفای نقش می‌نمایند. بنابراین در فرآیند مدیریت روستا صدور مجوز تاسیس دهیاری زمینه را برای مشارکت جوامع محلی فراهم نموده و امری اثرگذار در پیشرفت روستا می‌باشد.

بر اساس سیاست‌های وزارت کشور، فرآیند صدور مجوز تأسیس دهیاری برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای شورای اسلامی روستا و دارای کد تقسیمات کشوری توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز