خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار در صحن شورا:

۵۰ درصد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران تا امروز محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۰۲۰

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که شهرداری تا امروز ۳۲ هزار میلیارد تومان درآمد نقد داشته است، گفت: ۵۰ درصد بودجه ۱۴۰۲ تا امروز محقق شده است. همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه غیرنقد نیز محقق شده که در سیستم ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لطف‌الله فروزنده در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت تحقق بودجه شهرداری تهران در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ توضیح داد: تا امروز ۳۲ هزار میلیارد تومان درآمد نقد داشته است. تا کنون ۵۰ درصد بودجه ۱۴۰۲ محقق شده است. همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه غیرنقد نیز محقق شده که در سیستم ثبت نشده است. 

وی با بیان این که قرارداد خرید اتوبوس از شرکت اسنا به صورت ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد ملک و ۵۰ درصد تسهیلات است، اظهار داشت: ما با شرکت عقاب تقریبا تسویه کرده و کمک کرده‌ایم که اتوبوس‌ها را هرچه زودتر تحویل دهد. باید پیش‌پرداخت یک هزار و ۵۰۰ دستگاه را پرداخت می‌کردیم که رقم مربوطه برای یک هزار دستگاه پرداخت شده است. همچنین باید یک هزار فقره ملک تحویل می‌دادیم و نقل‌وانتقال مربوطه صورت می‌گرفت و قرار بر این شده است که ماهیانه یکصد دستگاه اتوبوس به ما تحویل دهند. 

فروزنده با تاکید بر این که تسهیلات در قرارداد با اسنا نیز با بانک تجارت هماهنگ شده است، تصریح کرد: این شرکت نیز تعهد داده که است که ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان امسال تحویل دهد. پیش‌پرداخت مربوط به خرید مینی‌بوس از شرکت سبلان خودرو را نیز انجام داده‌ایم. 

وی با بیان این که در بودجه امسال ۸ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: از این رقم، ۵ هزار میلیارد تومان به صورت نقد و ۳ هزار میلیارد تومان به صورت غیرنقد است، این در حالی است که براساس تعهدات شهرداری طبق قراردادهای منعقدشده، امسال باید ۱۷ هزار میلیارد تومان عمل کنیم. 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که ما اعتبار، تخصیص، نقدینگی و هزینه را برای خرید اتوبوس‌ها داریم، خاطرنشان کرد: معمولا تا هزینه‌ها ثبت شود تقریبا به پایان سال می‌رسد. اعتبار مصوب شورا برای حوزه حمل‌ونقل۲۰ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان بوده که ۱۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. از این میزان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان نقد و مابقی غیرنقد است. 

وی در پایان گفت: ما نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه تزریق کرده‌ایم، به صورتی که در شرکت مترو، اعتبار مصوب ۲ هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان بوده و ۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم. در اتوبوسرانی نیز اعتبار مصوب ۷ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان بوده که ۴ هزار و ۲۹ میلیارد تومان به صورت نقد پرداخت کرده‌ایم. ما به دنبال ارائه متمم بودجه هستیم تا اعتبارات امسال بخش حمل‌ونقل افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز