خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دانشگاه جیرفت خوابگاه متاهلی ندارد/ افزودن رشته‌های مرتبط به معدن و کشاورزی؛ متناسب با نیاز زیست بوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۹۳۱

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: ما متاسفانه هیچ خوابگاه متاهلی در جیرفت نداریم. فقط مصوبه هیات امنای دانشگاه وجود دارد که بر اساس آن افراد می‌توانند وام بگیرند و سود آن را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌کند، از همین‌رو برای تاسیس خوابگاه‌های متاهلی نیز از هیات امنا مجوز گرفته تا وام بگیریم و فرایند ساخت این خوابگاه‌ها را هر چه سریعتر آغاز کنیم.

«حسین شکفته» رئیس دانشگاه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد برنامه ریزی این دانشگاه در آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: ما از تعطیلات تابستان برای بازگشایی هرچه بهتر دانشگاه بهره بردیم و در همه خوابگاه‌ها تعمیراتی که لازم بود را انجام دادیم و در مواردی که کمبود تجهیزات داشتیم این کمبودها را برطرف کردیم. 

شکفته افزود: ما مطابق با روالی که در خصوص جذب هیات علمی در کشور وجود دارد هرسال نیازهای خود را به مرکز جذب وزارتخانه اعلام می‌کنیم و مرکز جذب نیز با توجه به سهمیه‌ای که سازمان امور اداری استخدامی تخصیص می‌دهد، میزانی که می‌توانیم جذب کنیم را اعلام می‌کنند. کارگروه‌های صلاحیت علمی و عمومی نیز در روند جذب این افراد کار خود را پیش می‌برند و پرونده‌های متقاضیان جذب از دانشگاه به وزارتخانه ارسال می‌شود و پس از تایید مرکز جذب برای دریافت ردیف استخدامی اقدام می‌شود. 

رئیس دانشگاه جیرفت با اشاره به اجرای آمایش رشته‌های آموزش عالی تاکید کرد: آمایش باید برحسب نیازهای منطقه و کشور شکل بگیرد و ما هم به این نکته توجه داشتیم. 

او تصریح کرد: جیرفت منطقه‌ای معدنی و دارای فعالیت‌های کشاورزی است. بنابراین سعی کردیم رشته‌هایی مرتبط به معدن و کشاورزی را به دانشگاه اضافه کنیم تا نیازهای منطقه‌ای و زیست بوم مرتبط با جیرفت را پوشش دهد. همچنین کدرشته‌هایی وجود داشت که در بررسی‌ها متوجه شدیم اقبال دانشجوها از این رشته‌ها و نیاز منطقه به آن کمتر بوده و آنها را حذف کردیم. 

شکفته عنوان کرد: به عنوان نمونه در خصوص رشته‌های ترویج و آموزش کشاورزی و یا حشره‌شناسی کشاورزی، در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی اقبال دانشجویان و نیازها را رصد کردیم و تحولاتی ایجاد شد. 

رئیس دانشگاه جیرفت با بیان اینکه در دو سال اخیر کمبودهای مختلفی که در دانشگاه وجود داشته را برطرف کرده اند، گفت: به همت دولت سیزدهم خیلی از مشکلات ما در دانشگاه کمتر شده، اما چالش‌ها و کمبودهای در دانشگاه جیرفت صفر نشده و هنوز هم نیازهایی داریم که هرچه سریعتر باید آن را برطرف کرد. 

شکفته اظهار کرد: ما به شدت دنبال برطرف‌سازی نیازهای دانشگاهیان هستیم. بخصوص کمبودهای اساسی‌تر که با فعالیت‌های تحقیقاتی افراد دانشگاهی در ارتباط است. اگر این کمبودها برطرف شود، نقش دانشگاه در رفع نیازهای منطقه نیز پررنگ‌تر می‌شود و بهتر می‌توانیم از رشته‌های متناسب با زیست بوم جیرفت، برای پاسخگویی به آنچه مردم به آن احتیاج دارند، بهره‌مند شویم. 

رئیس دانشگاه جیرفت در مورد فعالیت‌های پردیس علم و فناوری جیرفت نیز توضیح داد: با توجه به اینکه جیرفت از نظر اقلیمی گرم است و تابش خورشید بالاست، همچنین به دلیل اینکه کشاورزی رونق خوبی در منطقه ما دارد، سعی کردیم در استفاده از انرژی خورشیدی در پردیس علم و فناوری، خلاقانه عمل کنیم. 

شکفته ادامه داد: ما شرکت‌هایی در این پردیس داریم که در رابطه با پنل‌های خورشیدی و تولید نیرو از این طریق، هوشمندسازی پمپ‌های آب، تولید کودهای شیمیایی و سموم مرتبط با صنعت کشاورزی، با جدیت کار می‌کنند و دستاوردهای خوبی هم داشته اند. 

او در خصوص خوابگاه‌های دانشگاه جیرفت و ایجاد خوابگاه متاهلی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز بیان کرد: ما متاسفانه هیچ خوابگاه متاهلی در جیرفت نداریم. فقط مصوبه هیات امنای دانشگاه وجود دارد که بر اساس آن افراد می‌توانند وام بگیرند و سود آن را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌کند. برای تاسیس خوابگاه‌های متاهلی نیز از هیات امنا مجوز گرفته تا وام بگیریم و فرایند ساخت این خوابگاه‌ها را هر چه سریعتر آغاز کنیم. تسهیلاتی که در خصوص ودیعه مسکن به دانشجویان داده می‌شود مطابق با دستورالعمل و تعرفه‌ای است که صندوق رفاه دانشجویان برای همه دانشجوهای کشور تعیین می‌کند و ما هم متناسب با همین دستورات عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز