خبرگزاری کار ایران

فرمانده فراجا خبر داد:

حضور بیش از ۴ میلیون نفر در مراسم اربعین امسال/ بازگشت ۸۰ درصد زائران به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۷۴۲

فرمانده فراجا با اشاره به حضور بیش از ۴ میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی (ع) امسال گفت: ۸۰ درصد این افراد تا کنون به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایلنا، سردار احمدرضا رادان با حضور در قرارگاه رسانه‌ای اربعین مرکز کرمانشاه مستقر در پایانه مرزی خسروی اظهار داشت: امسال رکورد حضور در همایش عظیم اربعین علی‌رغم تمام شیطنت‌های دشمنان شکسته شد و برای اولین بار بیش از ۴ میلیون زائر در این رویداد بزرگ حضور یافتند. 

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به بازگشت بیش از ۳ میلیون زائر از سفر کربلا، گفت: می‌توان اذعان کرد که تا کنون حدود ۸۰ درصد زوار به کشور بازگشته‌اند.

سردار رادان همچنین با اشاره به خروج تعداد زیادی از اتباع خارجی از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین گفت: تا امروز بیش از ۳۰ درصد آنها به کشور بازگشته‌اند. 

فرمانده کل انتظامی کشور از همکاری بسیار خوب مقامات عراقی در پذیرش و پذیرایی از زائران ایرانی قدردانی کرد و اظهار داشت: آنها از همان روز نخست همکاری بسیار خوبی داشتند و تسهیل‌گری‌های لازم را انجام دادند. 

وی افزود: همین تسهیل‌گری و همکاری بسیار خوب مقامات عراقی باعث شد تا زائران ایرانی امسال راحت‌تر از سال‌های گذشته به عتبات عالیات و کربلای معلی اعزام شوند. 

فرمانده فراجا همچنین به استقبال بسیار خوب زائران اربعین برای تردداز پایانه مرزی خسروی اشاره کرد و گفت: امسال ۹۰۰ هزار نفر این مرز را انتخاب کردند تا نسبت به سال‌های گذشته با رشد چشمگیری مواجه باشیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۰۰ هزار نفری که مرز خسروی را برای تردد انتخاب کرده‌اند، ۵۲۰ هزار نفر آنها برای سفر به عتبات عالیات بوده و ۳۸۰ هزار نفر هم از طریق این مرز به کشور بازگشته‌اند.

سردار رادان، مهمان‌نوازی مردم کرمانشاه را یکی از عوامل اثرگذار در استقبال بسیار خوب زائران برای تردد از مرز خسروی عنوان کرد و اظهار داشت: در کرمانشاه مسئولان دلسوزی مانند سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان حضور دارند که تا پای جان برای امنیت و آسایش زائران تلاش کردند. 

فرمانده فراجا تاکید کرد: مردم مرزدار و غیور کرمانشاه در طول تاریخ خصوصا دوران دفاع مقدس رشادت‌های زیادی را از خود نشان داده و میزبان خوبی برای رزمندگان بوده‌اند. 

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به این که بالغ بر ۵۰ درصد زائران اربعین از جوانان غیرتمند بوده‌اند، بیان داشت : آنها علی‌رغم همه شیطنت‌های دشمنان سختی‌های راه را به جان خریدند تا در زمره زوار اربعین قرار گیرند. 

وی حضور پرشور مردم در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین را شکست بزرگی برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در حالی امسال رکورد حضور زوار در مراسم اربعین شکسته شد که دشمنان برای عدم حضور مردم تبلیغات فراوانی کرده بودند. 

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار رادان در پایان از تلاش‌های همه کارکنان انتظامی برای حضور مخلصانه در ماموریت اربعین قدردانی کرد و گفت: بسیاری از کارکنان انتظامی حدود ۲۰ روز از خانواده خود دور بودند، اما این سختی را به جان خریدند تا زائران با فراغ بال عازم این سفر معنوی شوند که جای تشکر ویژه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز