خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور تاکید کرد:

فراجا در خط مقدم خدمات‌رسانی به زائران اربعین/ ترددها با سهولت در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۳۱۵

وزیر کشور با بیان این که فراجا در خط مقدم خدمات‌رسانی به زوار اربعین قرار دارد، گفت: پلیس درخدمات‌رسانی به زوار شرایطی را فراهم کرده است که شاهد سهولت تردد زائران اربعین حسینی (ع) از پایانه‌های مرزی هستیم.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی، وزیر کشور با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از قرارگاه اربعین (ارتباط ویدئوکنفرانسی با مرزهای مهران، خسروی، ریمدان و میرجاوه، تمرچین، باشماق، چذابه و شلمچه) در محل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا بازدید کرد و در ارتباط مستقیم با مرزهای کشور از آخرین وضعیت تردد و خدمات‌دهی به زائران مطلع شد. 

وزیر کشور در این بازدید ضمن عرض تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عرض خداقوت و خسته نباشید به همکاران مجموعه انتظامی در سراسر کشور خصوصا همکاران حاضر در پایانه‌های مرزی اظهار داشت: به‌حمدالله امسال شاهد برگزاری اربعین بسیار باشکوهی به واسطه خدمات مجاهدانه همکاران در مجموعه انتظامی کشور بودیم، با خدمات‌رسانی شبانه‌روزی نیروهای انتظامی تردد زائران در مرز با سهولت در حال انجام است و ان‌شاءالله تا پایان این سفر معنوی شاهد نظم و امنیت باشیم. 

احمد وحیدی با بیان این که تلاش همه دست‌اندرکاران این بوده است تا برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) سفر زیارتی آسان، ارزان و ایمن رقم بخورد، نقش کارکنان فرماندهی انتظامی کشور را برجسته و مهم ارزیابی کرد، گفت: به‌حمدالله نتایج مطلوب بوده است و زوار عزیز رضایت دارند که البته از الطاف حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تلاش‌های همه بزرگواران خصوصا فراجا است که در خط مقدم خدمات‌رسانی به زوار قرار دارد. 

کاهش چشمگیر تصادفات در سفر اربعین

وزیر کشور همچنین مدیریت، برنامه‌ریزی و اقدامات فراجا در ارائه خدمات انتظامی به زوار اربعین در حوزه‌های گوناگون اعم از ارائه خدمات انتظامی هوشمند، صدور آسان و ارزان گذرنامه زیارتی، تسهیل در تردد زوار در مرزها، مدیریت ترافیک جاده‌ای و ... را بی‌بدیل خواند و تصریح کرد: از حسن تدبیر فرمانده کل انتظامی کشور و مجاهدت همه فرماندهان، مسئولان و کارکنان عزیز در سازمان عظیم انتظامی به‌ویژه در پایانه‌های مرزی غربی و شرقی که در برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی (ع) تلاش و خدمات‌رسانی می کنند و همچنین عزیزانی که در موضوع صدور گذرنامه زیارتی، راهنمایی و رانندگی برای تسهیل تردد و مسائل ترافیکی در جاده‌ها، کمک رسانی و امداد در هر مقطعی که نیاز بوده است، در کنار زوار اربعین حسینی (ع) بوده‌اند و خالصانه و بدون توقع  خدمات‌رسانی کرده‌اند، تقدیر و تشکر صمیمانه می‌کنم. 

وی افزود: امسال بیش از ۳.۵ میلیون نفر از مرزهای کشور به عتبات عالیات مشرف شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته تعداد زوار افزایش پیدا کرده است و با این وجود شاهد  کاهش چمشگیر تصادفات و جان‌باختگان سفر اربعین نسبت به سال گذشته هستیم که این دستاورد مهم، نتیجه تمهیدات اندیشیده‌شده بخصوص از سوی فراجا بوده است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به رضایتمندی زوار از برنامه‌ریزی مناسب قرارگاه‌های اربعین گفت: امسال شاهد تردد سهل و روان زائران اربعین حسینی (ع) از پایانه‌های مرزی بدون ایستایی هستیم. این موضوع در بخش اتباع بیگانه هم بوده، هرچند به هر حال مشکلاتی هم وجود داشت، اما با کار بسیار ارزشمند و خوب فراجا در حوزه دیپلماسی انتظامی و هماهنگی‌های خوبی که با مسئولان عراقی انجام شد، به‌حمدالله این موضوع سامان یافته و انجام شده است. 

هماهنگی مطلوب بین دستگاه‌های دولتی و مردمی

وحیدی با بیان این که هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌های دولتی و مردمی در زمینه خدمات‌دهی به زائران در مراسم اربعین رقم خورده است، تاکید کرد: از فرماندهی انتظامی کشور، مسئولان و کارکنان عزیز فراجا در همه رده‌های پلیس‌های تخصصی که با اعتقاد و ایمان راسخ  به پروردگار یکتا، بدون تعطیلی و شبانه‌روزی خود را به عنوان خدمتگزاران زوار عزیز اربعین حسینی (ع) می‌شناسند و به این امر افتخار می‌کنند، از صمیم قلب تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم موفق و سربلند باشند. 

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، در این بازدید، مسئولان قرارگاه‌های مرزی اربعین فراجا به صورت ویدئوکنفرانسی گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد پلیس، نحوه اجرای تمهیدات و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) را به وزیر کشور و فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارائه کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز