خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های پلیس آگاهی فراجا به زائران راهپیمایی اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۶۱۸

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا برای سفری امن در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) رعایت نکاتی را به زائران توصیه کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد شریفی با بیان این که خدا را شاکریم که توفیقی حاصل شد تا در خدمت زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) باشیم، اظهار داشت: جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب لازم است توصیه‌های پلیس را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان این که باید در طول مسیر پیاده‌روی اربعین از قبول هرگونه نوشیدنی و مواد غذایی از مراکز و افراد ناشناس و مشکوک خودداری شود، افزود: با تلفن همراه خود از صفحه گذرنامه خود و همراهان نزدیک عکس بگیرید تا چنانچه مدارک مربوط، مفقود شد یا مورد سرقت قرار گرفت، بتوانید از اطلاعات ذخیره‌شده در گوشی بهره‌برداری کنید. 

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا گفت: از توقف و یا استراحت در اماکن خلوت و خارج از مسیرهای تعیین‌شده جدا خودداری کنید و حتی‌الامکان در محل‌های مشخص‌شده و در کنار ایستگاه‌های امدادی و پلیس استراحت کنید. 

وی خاطرنشان کرد: رها کردن تلفن همراه در هنگام شارژ در موکب‌ها و محل‌های استراحت با توجه به خستگی پیاده‌روی احتمال سرقت آن را برای افراد فرصت‌طلب و سارق فراهم می‌کند؛ از تلفن همراه در هنگام شارژ و از سایر مدارک و وسایل همراه خود در هنگام استراحت مراقبت کنید. 

شریفی با بیان این که برای جابه‌جایی در نقاط مرزی از خودروها و اتوبوس‌های پیش‌بینی‌شده استفاده شود، خاطرنشان کرد: برای پارک خودرو حتما از پارکینگ‌های مجاز تعیین‌شده استفاده و از پارک خودرو در کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر خلوت خودداری کنید. 

وی با تاکید بر این که اشیای قیمتی و دارایی‌های خود را در معرض دید افراد قرار ندهید، تصریح کرد: از قرار دادن اشیای قیمتی، وجه نقد، کیف، اسناد و مدارک و خصوصا مدارک مالکیت خودرو در داخل خودرو بعد از پیاده شدن از اتومبیل خودداری کنید. 

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با بیان این که برای تهیه ارز مورد نیاز به بانک‌های مشخص‌شده، مراکز و صرافی‌های مجاز مراجعه و از خرید آن در نقاط مرزی و دلالان ارزی جدا خودداری کنید، تاکید کرد: در صورت موارد مشکوک به نزدیکترین مقر انتظامی، پلیس ۱۱۰ و یا پلیس آگاهی مستقر در پایانه‌ها مراجعه کنید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز