خبرگزاری کار ایران

احتمال تغییر نام ایستگاه پایانی خط ۶ متروی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۴۰۸

به موجب مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نام دو ایستگاه انتهایی خط ۶ مترو (قطعه شمالی) در سال ۱۳۹۸ تعیین شد اما احتمال تغییر نام ایستگاه پایانی این خط وجود دارد.

به گزارش ایلنا، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)  اعلام کرد: ۴ سال پیش با تصویب کمیته نامگذاری معابر و اماکن شهر تهران، دو ایستگاه پایانی بخش منتهی الیه شمال غربی خط ۶ به ترتیب ایستگاههای شهدای کن و ایستگاه کوهسار نامگذاری گردید. پیش از آن در مکاتبات و گزارشات درون سازمانی، از اسامی مختلفی مانند ایستگاه آبشناسان و ایستگاه سولقان برای این دو ایستگاه استفاده می‌شد. با این حال احتمال تغییر نام ایستگاه پایانی از نیمه شمالی خط ۶ مترو وجود دارد.

این در حالی است که بعد از ایستگاه در حال تکمیل شهران که بزودی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد، ایستگاه شهدای کن قرار داشته و در انتهای خط ۶ نیز ایستگاه کوهسار افتتاح می‌شود.

در حال حاضر پیشرفت عملیات ساختمانی ایستگاه شهدای کن ۹۱ درصد بوده و ایستگاه کوهسار نیز از مرز پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد فراتر رفته است. البته بخش تجهیزاتی هر دو ایستگاه به طور میانگین حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته و با تأمین به موقع منابع مالی، بهره‌برداری از آنها در سال جاری امکانپذیر می باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت متروی تهران و حومه، ایستگاه‌های آیت ا... کاشانی، شهرزیبا و شهران، دیگر ایستگاه‌های بخش شمال غربی خط ۶ مترو به شمار می‌آیند که در اولویت برنامه افتتاحیه‌های شبکه مترو تهران قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز