خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

فاضلاب مجتمع‌های بلندمرتبه منطقه ۲۲ وارد جوی‌ها و کانال‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۱۳۴

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از کم‌کاری آبفا و وزارت نیرو برای تکمیل تصفیه‌خانه منطقه ۲۲ انتقاد کرد و گفت: فاضلاب مجتمع‌های بلندمرتبه منطقه ۲۲ پایتخت وارد جوی‌ها و کانال‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر بندی شربیانی در تذکر امروز خود در یکصد و شصت و سومین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که یکی از معضلات اصلی و اساسی منطقه ۲۲، کمبود آب برای آبیاری فضای سبز و معضل دیگر عدم تکمیل شبکه فاضلاب در این منطقه است، گفت: چالش جدی در این زمینه وجود دارد و فاضلاب در منطقه ۲۲ با عدم تکمیل انشعابات مواجه است که چالش های قابل توجهی را ایجاد کرده است.

وی افزود: در دوره فعلی تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت فاضلاب منطقه ۲۲ صورت گرفته و همکاری‌هایی با شرکت فاضلاب استان تهران انجام شده است تا تصفیه‌خانه در منطقه ایجاد شود که متاسفانه با پیشرفت قابل توجهی از سوی شرکت آبفا و وزارت نیرو مواجه نبوده است.

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در غرب تهران به‌ویژه منطقه ۲۲ یکی از مشکلات مناطق غربی پایتخت است و با توجه به ساخت‌وساز ساختمان‌های بلندمرتبه در این بخش از شهر، تکمیل شبکه امری اجتناب‌ناپذیر است و کم‌توجهی نسبت به آن منجر به آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود.

شربیانی تاکید کرد: در منطقه ۲۲ فاضلاب مجتمع‌های بلندمرتبه به دلیل عدم وجود زیرساختهای حیاتی، به صورت غیرمجاز به جوی‌ها و کانال ها هدایت می‌شود و مجتمع‌ها زمینه‌ساز پر شدن زود هنگام چاه‌های فاضلاب می‌شوند. یک هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی پروژه فاضلاب منطقه ۲۲ در نظر گرفته شده و از ۲۳۷ کیلومتر، ۱۰۶ کیلومتر باقی مانده و با توجه به عدم اتمام کار، هنوز انشعابی اختصاص نیافته است.

وی با بیان این که تاکنون اقدام اجرایی قابل قبولی برای تکمیل باقیمانده شبکه انشعابات فاضلاب در این منطقه صورت نگرفته است، تصریح کرد: به شرکت آب و فاضلاب تذکر داده می‌شود در راستای مدیریت بهینه فاضلاب مجتمع‌های مسکونی، با هدف تسهیل در اجرا و تکمیل تصفیه‌خانه باید اقدامات مقتضی را با حداکثر فوریت انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز