خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

رشد ۲۰۰ درصدی رقم تعهدات خیرین طی دوسال اخیر/ برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس تا آغاز مهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۵۱۸

جریان مدرسه‌سازی شتاب گرفته است و با همت خیرین بنا داریم، ۳۰ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و ۷۰ هزار کلاس نیازمند مقاوم‌سازی را به فضاهایی ایمن و استاندارد تبدیل کنیم و به زودی جشن پایان مدارس فرسوده را برگزار کنیم.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ «حمیدرضا خان محمدی» در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز، که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن خیر مقدم به خیرین مدرسه ساز از سراسر کشور، یاد مرحوم «دکتر حافظی پدر مدرسه‌سازی ایران» را گرامی داشت و اظهار داشت: خیرین درگذشته ظاهراً در بین ما نیستند اما در قلب و جان و ذهن ما برای همیشه حضور دارند و از یاد نمی‌روند. 

وی افزود: جمع خیرین منحصر بفرد است و در حضور این فرشتگان که با دستان زمینی خود کار خدایی می‌کنند سخنرانی و کلامی بر زبان راندن بسیار سخت و مشکل است. 

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت: خیرین مهربان‌ترین انسان‌های روی زمین هستند و خیرین مدرسه ساز در این بین عاشق تعلیم و تربیت دانش آموزان و ساختن آینده، و اساسی‌ترین جریان برای پیشرفت کشور هستند. 

وی خطاب به خیرین اظهار کرد: حرکت خیرین مدرسه ساز بسیار سریع بود و ما باید تلاش کنیم به شما برسیم. در حال حاضر نیمی از کلاس‌های درس با مشارکت خیران ساخته می‌شود. از این رو هدف‌گذاری کردیم ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم و به نقطه‌ای برسیم که خیرین در ساخت همه مدارس مشارکت داشته باشند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هدف ما از ساخت کلاس درس و تقدیم به دانش آموزان عزیز در وهله اول ایجاد یک فضای ایمن و استاندارد آموزشی است، اما در واقع مدارس خیری یک الگوی تمام عیار و عملی تعلیم و تربیت است، که سرشار از عطر معنوی و مشی و مرام خیرینی است که در ذهن دانش آموزان نیز جای می‌گیرد. 

خان محمدی خاطر نشان کرد: مدرسه خیر ساز محل مشق ایثار، عاطفه، مهربانی و نیکوکاری است، انتظار این است خیرین در کنار مدرسه باشند و بمانند و از ظرفیت آن‌ها در اداره مدرسه نیز استفاده شود. 

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه اهداف عالی تعلیم و تربیت با وجود خیرین محقق می‌شود، بیان کرد: با ساخت هر مدرسه جهل نابود می‌شود و زندگی‌ها تغییر می‌کند و رشد و تعالی در وجود دانش آموزان و حتی افراد محله مدرسه شکل می‌گیرد و بسیاری از مسائل جامعه رفع می‌شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای بهره برداری از ۱۰ هزار کلاس درس جدید تا آغاز مهرماه و سال تحصیلی خبر داد و گفت: نزدیک به ۸۹۰۰ پروژه فعال در کشور داریم که بیش از ۲۵۶۵ پروژه با مشارکت خیران است. 

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های سازمان نوسازی مدارس و مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور برشمرد و تصریح کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم و عواید حاصل از مولدسازی املاک مازاد، پیش بینی می‌کنیم ظرف دوسال طرح‌های نیمه تمام تکمیل و تحویل شوند. 

خان محمدی اظهار کرد: در بودجه امسال ردیف اعتبارات مشارکتی باخیرین ۴۳ درصد رشد داشت که بیشترین افزایش را در بین ردیف‌های اعتباری نشان می‌دهد. 

وی همچنین با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی رقم تعهدات خیرین طی دوسال اخیر، گفت جریان مدرسه‌سازی شتاب گرفته است و با همت خیرین بنا داریم، ۳۰ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و ۷۰ هزار کلاس نیازمند مقاوم‌سازی را به فضاهایی ایمن و استاندارد تبدیل کنیم و به زودی جشن پایان مدارس فرسوده را برگزار نماییم. 

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان با تاکید براینکه خیرین مظهر کار مردمی هستند، اظهار داشت: با بودن دانش آموزان صدای زندگی در مدرسه جاری شده و شادی و نشاط طنین‌انداز می‌شود و این همان چیزی است که خیرین عزیز را به وجد می‌آورد. 

گفتنی است، همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور با حضور مخبر معاون اول رییس جمهور در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز