خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی مدارس:

صد درصد منابع حاصل از مولدسازی به تکمیل پروژه‌های خیری اختصاص می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۷۲۵

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سفر به استان اردبیل از تخصیص صد درصد منابع حاصل از مولدسازی جهت تکمیل پروژه‌های خیری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا خان‌محمدی گفت: صد درصد منابع حاصل از مولدسازی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به آموزش و پرورش برمی‌گردد.

وی افزود: ردیف اعتباری خاص محرومیت زدایی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کشور وجود ندارد که امیدواریم با همت دولت محترم و نمایندگان شاهد جبران منابع لازم در این راستا باشیم.

حمید رضا خان محمدی اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس اعتبارات محرومیت زدایی از سال ۱۴۰۰ در ردیف بودجه وزارت آموزش و پرورش گنجانده شده است، اما تخصیص لازم در این خصوص صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه این بودجه از محل درآمدزایی و برای محرومیت زدایی در مناطق مختلف و نیازمند کشور تصویب شده بود، خاطرنشان کرد: به دلیل برخی ایرادات فنی هنوز اعتباری از این محل به سازمان تخصیص نیافته است لذا سازمان در تعریف پروژه های جدید نوسازی در کشور با وقفه هایی مواجه شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده از این محل اعتباری را دریافت کنیم، تصریح کرد: با دریافت این اعتبارات انتظار می رود فرآیند ساخت و توسعه مدارس در مناطق محروم با سرعت بیشتر پیش برود.

وی در خصوص اجرای مصوبه مولدسازی دارایی ها در کشور بیان کرد:  مولدسازی تکلیفی قانونی است که به تصویب سران قوا رسیده و دولت باید بخشی از املاک مازاد خود را به تشخیص ادارات کل آموزش و پرورش و تائید دبیرخانه اجرایی مولد سازی آموزش و پرورش مولدسازی نماید.منابع حاصل از مولد سازی در مسیر تکمیل پروژه های نیمه تمام خیری قرار می گیرد.

خان محمدی افزود: مقرر شده تنها در حوزه نوسازی مدارس و وزارت بهداشت و درمان ۱۰۰ درصد منابع مولدسازی در همان منطقه و برای ساخت مدارس با اولویت مدارس خیرین در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز