خبرگزاری کار ایران

خشت‌گذاری ۱۰۶ کلاس درس جدید در ۷ مدرسه در اسلامشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۱۰۲

مراسم افتتاح مدرسه ۲۱ کلاسه در شهرک امام حسین (ع) اسلام شهر و آیین خشت‌گذاری ۱۰۶ کلاس درس جدید در قالب هفت مدرسه از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ با حضور «حمیدرضا خان محمدی» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان ۲ پروژه خیری افتتاح و خشت‌گذاری و احداث ۵ مدرسه دولتی، سالن ورزشی و مقاوم‌سازی ۲ مدرسه در شهرستان اسلام شهر در دستور کار قرار گرفت. 

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم اظهار داشت؛ همه می‌دانیم ساخت و احداث مدرسه وظیفه دولت است، اما خشتی که خیر با مهربانی و عشق می‌گذارد، لذت دیگری دارد. 

وی عنوان کرد: تقریبا از هر دوکلاس درس در هرحال ساخت یک کلاس سهم خیرین محترم است، طبق آمار در ۶ماهه اول امسال قریب به ۲۰۰۰ پروژه با بیش از ۱۰۰۰۰ کلاس درس تحویل خواهدشد که حدود ۵۰درصد مشارکت خیرین را در این کار بزرگ به همراه داریم. 

خان محمدی خاطرنشان کرد: با هم افزایی و همبستگی که بین خیرین نیک اندیش، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس، استانداری وفرمانداری وسایر دستگاه‌ها وجود دارد، به امید خدا با تمهیدات لازم بتوانیم سرانه فضای آموزشی کشور را به حد استاندارد برسانیم. 

همچنین «مهدی شریفیان» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در این آئین ضمن قدردانی از اهتمام خوب مجموعه نوسازی مدارس تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به اسلامشهر، سال پیش پنج مدرسه بهره برداری شد. پنج مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در چهاردانگه هم خشت‌گذاری و تا ابتدای سال تحصیلی آینده افتتاح می‌شود. 

نماینده مردم منطقه در مجلس افزود: پارسال یک هزار و ۱۰۰ میز و نیمکت از سوی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تامین شد که می‌توان گفت در این حوزه مشکلاتمان کمتر شد و از سوی دیگر هشت مدرسه اسلامشهر مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد شد. 

به گفته شریفیان، در دولت سیزدهم هشت مدرسه اسلامشهر ایزوگام، ۱۸ مدرسه آسفالت ریزی کامل شده است و ۲ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در مدارس این شهرستان نصب شد. 

نماینده اسلامشهر در مجلس خاطرنشان کرد: انبوه‌سازی و افزایش جمعیت موجب شده تا سرانه آموزشی در این شهرستان کاهش یابد که باید انبوه سازان را ملزم به ایجاد پیوست آموزشی در کنار انبوه‌سازی کرد. 

گفتنی است؛ در سفر سوم آذر ماه سال ۱۴۰۱ رئیس جمهور به اسلامشهر یکی از مواردی که مطرح و مورد مطالبه قرار گرفت موضوع تخریب و نوسازی مدارس فرسوده بود که با دستور صریح دکتر رئیسی و پیگیری سازمان نوسازی مدارس کشور، مقرر شد عملیات ساخت هفت مدرسه جدید (۵ مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در چهاردانگه) آغاز و تا ابتدای مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز