خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران مطرح کرد:

پیشنهاد برگزاری جلسه فوری بین دولت، شهرداری و ایران‌خودرو برای تسریع در ورود ۶۳۰ ون به ناوگان تاکسیرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۱۰۸

رونمایی از ۶۳۰ دستگاه ون برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبری بود که چند ماه پیش در رسانه‌ها منتشر شد. با این حال شهرداری تهران به تعهدات خود برای ورود ۱۹۵ دستگاه جامه عمل پوشانده است، اما هنوز تکلیف سایر ون‌ها مشخص نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در همین راستا و در پاسخ به سوالی درباره عدم تامین اعتبار مورد نیاز ون‌های باقیمانده توسط دولت، گفت: به هر حال باید یک جلسه فوری با سه مجموعه دخیل یعنی وزارت کشور، شهرداری تهران و شرکت ایران‌خودرو برگزار شود تا گیر کار را پیدا و مشکل آن را حل کنیم.

وی با بیان این که شهرداری تهران نباید تمام هزینه ۶۳۰ ون را بپردازد، بیان کرد: آنچه مطرح شده است که شهرداری باید ۱۰۰ درصد پول را بدهد، ابهام دارد. وقتی قرار بود دولت تا ۸۰ درصد هزینه‌ها را بپردازد، دلیلی ندارد که ما از این حق یارانه تهران چشم‌پوشی کنیم و پول کامل بدهیم. اگر پول کامل باشد، همه خودروسازها از این خودروها دارند. بنابراین این موضوع در دست پیگیری است تا به وضعیت مطلوبی در حوزه حمل‌ونقل برسیم.

گفتنی است، پیش از این، امین رهبر، مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص این مساله گفته بود: تحویل ۱۹۵ دستگاه ون از محل ۶۳۰ دستگاه ون در مراحل شماره‌گذاری قرار دارد که این ون‌ها با حمایت شهرداری تهران تهیه شده است. اما برای الباقی این ون‌ها تاکنون از سوی وزارت کشور ابلاغی صادر نشده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز