خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط‌زیست دماوند:

محیط‌بانان وظیفه حفظ آب، خاک، هوا و تنوع زیستی را برعهده دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۴۸

به مناسبت پنجمین روز از گرامیداشت «هفته محیط‌زیست» با عنوان «محیط‌زیست، صنعت سبز، پسماند و پیشرفت پایدار دانش‌بنیان»، پیش از ظهر امروز رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند میهمان برنامه تلویزیونی صبحانه ایرانی شبکه ۲ سیما بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در این برنامه با بیان این که جنگل‌ها نقش اساسی در تنوع زیستی و حیات دارند، ولی پوشش گیاهی، مراتع و درختچه‌هایی که در سراسر کشور داریم نیز ارزشمند بوده و قابل حفاظت است، گفت: محیط‌زیست رابطه بین موجود زنده و محیط اطرافش است و محیط‌بانان درواقع وظیفه حفظ آب، خاک، هوا و تنوع زیستی را برعهده دارند.

وی با بیان این که محیط‌زیست مرز نمی‌شناسد و برخی موضوعات مانند گرد و غبار حتی فرامرزی هستند، افزود: اگر در دماوند آب آلوده شود، اثراتش را در تهران می‌بینیم و اگر هوا در تهران آلوده باشد، تاثیرش در دماوند محسوس خواهد بود. به همین دلیل، همه مردم باید در حفظ محیط‌زیست مشارکت داشته باشند و حفظ محیط‌زیست فراتر از یک شهرستان، یک استان و یک کشور است. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند با بیان این که حفظ محیط‌زیست براساس قانون وظیفه عمومی است و بدون مشارکت و یاری مردم امکان‌پذیر نخواهد بود، اظهار داشت: اصل اول برای شهروندان در حفظ محیط‌زیست، بحث مدیریت پسماندها و زباله‌هاست.

میرزاکریمی با بیان این که اکثر جاده‌های ما گرفتار زباله‌های پلاستیکی هستند که برخی در طبیعت رها می‌کنند، گفت: این زباله‌ها در طبیعت باعث تخریب محیط‌زیست شده و اجرای برنامه‌های پاکسازی، بیشتر جنبه فرهنگسازی دارد و می‌خواهیم آن فردی که در پاکسازی حضور دارد، با معضل وجود زباله در طبیعت از نزدیک آشنا شود تا هیچ وقت زباله‌های خود را در طبیعت رها نکند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز