خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه:

زمینه پرسشگری و حل مسئله از دوره ابتدایی تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۵۳۲

معاون آموزش متوسطه در آیین اختتامیه بیست‌وچهارمین جشنواره جوان خوارزمی بر ضرورت تقویت زمینه پرسشگری و حل مسئله از دوره ابتدایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «محمدمهدی کاظمی» گفت: جشنواره جوان خوارزمی، یکی از رویدادهای مهم وزارت آموزش و پرورش است که با همکاری مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در راستای شناسایی طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و تقویت روحیه پژوهشگری دانش‌آموزان فعالیت می‌کند. 

وی ادامه داد: پژوهش، یکی از محورهای پیشرفت کشورها است که می‌تواند زمینه رشد علوم را فراهم آورد که شاخص ارزیابی کشورها در پیشرفت علمی و پژوهشی به ویژه کاربردی است. 

کاظمی تصریح کرد: عمده این پژوهش‌های کاربردی بین سنین ۲۴ تا ۴۰ سال انجام شده و آنچه مهم است، ایجاد زمینه برای تقویت این روحیه پژوهشگری و کار پژوهشی در سنین پایین است. 

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید از دوره ابتدایی، زمینه پرسشگری و حل مساله را تقویت نماییم تا بتوانیم در آینده زمینه شکوفایی این دانش‌آموزان را فراهم کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از بسترهایی که می‌تواند این روحیه را تقویت کند و کارساز باشد، پژوهشسراهای دانش‌آموزی است و جشنواره جوان خوارزمی یکی از رویدادهایی است که به این امر کمک می‌کند. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: در عرصه‌های علمی در کشور پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که این‌ها حاصل تلاش‌های دانش‌آموزان دیروز بود و شما نیز به عنوان دانشمندان آینده این کشور افتخار آفرینی خواهید کرد و ایران را در مسیر تعالی و پیشرفت کمک خواهید کرد. 

معاون آموزش متوسطه افزود: در کنار توسعه علوم، روحیه خودباری و امید می‌تواند زمینه پیشرفت در تمام زمینه‌های ساحت‌های تربیتی را در دانش آموزان رشد بدهد. 

وی در ادامه تصریح کرد: شما دانش آموزان در راستای گسترش علوم و پژوهش گام برداشته‌اید، توجه به جزئیات در پیشرفت و نوآوری و تولید، اتفاق می‌افتد، پژوهش گام اول در کارهای بنیادین است و باید در تولیدی و کاربردی کردن پژوهش‌ها و سپس اشتغال‌آفرینی گام برداریم. 

کاظمی در پایان گفت: امید همه مسئولان و مردم به شما نوجوانان و جوانان است و در این سال‌ها هم اتفاقات خوب و متنوعی افتاده و کارهای بسیار خوبی را از دانش‌آموزان مشاهده کرده‌ایم و حتی دانش‌آموزان کارهای پژوهشی خود را در نمایشگاه‌های دانشجویی هم ارائه می‌کنند و در سال گذشته تعدادی از طرح‌های دانش‌آموزی توسط مراکز شتاب‌دهنده انتخاب شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز