خبرگزاری کار ایران

مراقب شگرد کلاهبرداران تحت عنوان مامور باشید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۸۷۳

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری ضمن هشدار به شهروندان گفت: مراقب شگرد کلاهبرداران تحت عنوان مامور باشید.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبداله چولکی" اظهار داشت: کلاهبرداری تحت عنوان مامور با شیوه و شگردهای بسیاری از سوی افراد شیاد انجام شده که با وجود ارائه هشدارهای پلیس در این خصوص باز هم متاسفانه شاهد شکایت هایی از اقصی نقاط کشور در پلیس آگاهی هستیم.

وی به ارائه چند نمونه کلاهبرداری پرداخت و افزود: فردی کلاهبردار در یکی از استان های شمالی کشور با ظاهری رسمی و موجه پس از شناسایی سوژه ها که از بین افراد مسن انتخاب می شد با ترفند متقلبانه مبنی بر ارائه بسته های معیشتی و وام کم بهره اقدام به فریب افراد و اخذ وجوه و همچنین کارت بانکی و رمز آن ها کرده و بدون هیچ ردی از خود محل را ترک و بلافاصله مبالغ موجود در حساب ها را برداشت می کرده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری ادامه داد: مثلا فردی در یکی از شهرستان های استان های غربی خود را مامور وزارت اطلاعات و مسئول ویژه نظارت و خرید بعضی از وزارت خانه ها معرفی و تحت عنوان سرمایه گذاری و پرداخت سودهای نامتعارف شهروندان را اغفال و از آنان وجوهی را دریافت می کرد.

وی همچنین با اشاره به گزارش دیگری تصریح کرد:  شخصی در یکی از استان های جنوب کشور خود را مامور فراجا معرفی و با وعده سفارش در خصوص تغییر روند رسیدگی به پرونده از مال باختگان و متهمان وجوهی دریافت می کرده است.  

سرهنگ چولکی ضمن هشدار به شهروندان و توجه به توصیه های پلیس آگاهی در این خصوص گفت: شهروندان به ادعای هر فردی که خود را مامور معرفی می کند اعتماد نکنند و با عجله به خواسته آن ها پاسخ ندهند.

وی با اشاره به گزارشات بیان شده در این رابطه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین علل وقوع کلاهبرداری، اعتماد بی‌جای مال باختگان به ادعاهای افراد سود جو است، لذا پیشنهاد می شود؛ چنانچه شهروندان با اینگونه افراد مواجه شدند می بایست در ابتدا نسبت به ادعاهای اعلامی از سوی افراد ناشناس حساس شده و ضمن احراز هویت در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراتب را به 110 اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز