خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران خبر داد:

جذب دانشجو معلم در دانشگاه تهران از مهرماه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۶۹۳

رئیس دانشگاه تهران گفت: توافق با دانشگاه فرهنگیان، شراکتی استراتژیک برای معلمان آینده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "سید محمد مقیمی" رئیس دانشگاه تهران، در ادامه همایش تربیت و معلمان آینده و تحلیل از دانشجومعلمان برتر و سرآمد دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: ما در حال اجرایی کردن توافقی با دانشگاه فرهنگیان هستیم. این شراکتی استراتژیک برای معلمان آینده خواهد بود.

او افزود: مدرسه نقطه عظیمت تمدن نوین اسلامی و آنچه رهبر انقلاب در گام دوم به آن پرداخته اند، است و هدف نهایی ما رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. این هدف محقق نخواهد شد مگر اینکه معلمان صاحب صلاحیت را تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: یکی از غفلت‌ها در پرورش و ایفای نقش معلمان در مدارس، نقش علمی و تربیتی به صورت توأمان است‌. این نقش قابل تفکیک نیست. خیلی وقت ها ساختار های مختلفی برای آن شکل می دهیم، اما نقش تعلیمی و تربیتی نقشی آمیخته است.

مقیمی تاکید کرد: ما باید نقش معلم را از مدرس صرف و تعلیم علمی به نقش تعلیمی و تربیتی ارتقا دهیم. اگر نقش تربیتی بیشتر از نقش تعلیم نباشد کمتر نیست. در رویکردهای علمی نیز معلمان نقش مربیگری دارند.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران عنوان کرد: انتقال ذهنی معلم از دانش آموز بسیار تعیین کننده است. اگر انتظارات مثبت باشد تغییرات دانش آموز نیز مثبت خواهد بود. در یک کار پژوهشی و آزمایشی، دانش آموزان یک معلم را به دو گروه تفکیک کردند و به معلم گفته شد این گروه از دانش آموزان باهوش و گروه دیگر افراد با هوش پایین تر هستند در حالی که تفکیک تصادفی بود در نهایت بعد از پایان آزمایش مشخص شد افراد در گروه به اصطلاح باهوش، توفیقات بیشتری حاصل شد و نتیجه این شد که اگر از طریق رفتار کلامی و غیرکلامی طوری رفتار کنیم که دانش آموز حس کند آینده خوب و درخشان دارد اعتماد به نفس دانش آموز ارتقا می یابد.

او یادآور شد: حوادث اخیر نشان داد ما در انتقال این موضوعات خوب عمل نکرده ایم و ما با داشتن تعلیم و تربیت اسلامی در داشته های عمیق، نسبت به فرهنگ غرب نتوانستیم بر اثر فرهنگ و رسانه غرب توفیق یابیم به این دلیل که از ابزار علمی و مهارت های خود استفاده نکردیم. اگر می خواهیم تمدن قوی داشته باشیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم و معلمان مهم ترین نقش را دارند.

او ادامه داد: دانشگاه تهران در کنار دانشگاه فرهنگیان ظرفیت هایش را به کار می گیرد تا به ارتقای وضعیت معلمان و دانشجویانی که قرار است نقش معلمی را برعهده بگیرند برسیم. از مهرماه سال جاری دانشجو معلمان را جذب دانشگاه می کنیم و ایفای نقش خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز