خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی کشور در پاسخ به ایلنا:

دسته‌بندی و کنترل هوشمند تمام سارقان/ سرقت‌های خرد را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۲۳۹

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه ۴۵ تا ۵۰ درصد سارقانی که دستگیر می‌شوند، مربوط به سرقت‌های خرد هستند، گفت: پلیس برای دسته‌بندی و کنترل هوشمند سارقان سه موضوع جغرافیای وقوع جرم، زمان وقوع جرم و نوع جرم ارتکابی را مد نظر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موضوع دسته‌بندی و کنترل هوشمند سارقان یکی از مهمترین راهکارهایی است که می‌تواند به کشف موارد سرقت و دستگیری سارقان در اسرع وقت کمک کند. در همین راستا سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا پیش از این از دسته‌بندی سارقان منازل خبر داده بود و امروز هم در نشست خبری با اصحاب رسانه بار دیگر بر کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار در طرح جدید پلیس برای تشدید مبارزه با سرقت تاکید دارد.

در همین زمینه در نشست خبری امروز از سردار قنبری پرسیدیم که دسته‌بندی و کنترل هوشمند سارقان چه تاثیری بر کشف سریع‌تر موارد سرقت بخصوص سرقت منزل گذاشته است که او نیز در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: برای ما فرقی نمی کند که یک‌ نفر سارق منزل باشد یا سارق خودرو یا مغازه یا سارق مسلح، ما همه این سارقان بخصوص افراد سابقه‌دار را دسته‌بندی کرده و خواهیم کرد و تحت کنترل هوشمند قرار می‌دهیم.

وی افزود: پلیس آگاهی برای دسته‌بندی سارقان و دیگر مجرمان سه موضوع را در اولویت‌بندی اقدامات خود مد نظر قرار می‌دهد که شامل جغرافیای ‌وقوع جرم، زمان وقوع جرم و نوع جرم است. در بررسی این سه موضوع نیز شاخص را بالای ۷۰ درصد در نظر می‌گیریم، یعنی بررسی می‌کنیم که ۷۰ درصد از هرکدام از جرایم در چه مکان‌هایی، ۷۰ درصد در چه زمان‌هایی و ۷۰ درصد چه نوع جرم‌هایی در این مکان‌ها و زمان‌ها رخ می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: جرایمی که در شهرستان‌های مختلف رخ می‌دهد با یکدیگر متفاوت است، یعنی ممکن است در یک شهرستان یک جرم رخ بدهد و در شهرستانی دیگر، جرمی دیگر. یعنی اگر در یک جغرافیا سرقت منزل بیشتر باشد، در آن جغرافیا اولویت ما مبارزه با سرقت منزل خواهد بود و در جغرافیای دیگری که جرم دیگری بیشتر رخ دهد، اولویت را وقوع آن جرم می‌گذاریم.

ارزش اموال مسروقه در پیگیری سرقت برای ما فرقی ندارد

قنبری در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره این که آیا ماموران پلیس، کشف سرقت اموال با ارزش پایین‌تر را نیز مانند اموال ارزشمندتر به صورت جدی پیگیری می‌کنند یا خیر، گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که مال مسروقه چقدر ارزش دارد.مواجه شدن با سرقت، حتی سرقت‌های خرد، آثار روانی مخربی را برای شهروندان به همراه دارد و به همین دلیل در مبارزه با تمام سرقت‌ها جدی هستیم. بنابراین تمام سرقت‌ها اعم از سرقت‌های خرد و کلان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد از سارقانی که دستگیر می‌کنیم، مربوط به سرقت‌های خرد است و این مساله نشان می‌دهد برای ما تفاوتی نمی‌کند که اموال مسروقه چقدر ارزش مادی دارد و تمام سرقت‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما معتقدیم اموال مسروقه حتی اگر ارزش پایینی دارند باید به سرعت کشف شوند و به مال‌باختگان تحویل داده شوند تا در این زمینه در حق شهروندان اجحافی صورت نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز