خبرگزاری کار ایران

فیلم پرواز مشترک «امید» و «رویا» / درنای سیبری و بلژیکی در آسمان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۱۵۴

تک درنای سیبری به همراه درنای بلژیکی در تالاب بین المللی فریدونکنار به پرواز در آمدند.

به گزارش ایلنا، «امید» تنها بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری است که در 16 سال اخیر به جز سال 88، همه ساله به صورت متوالی برای زمستان‌گذرانی به تالاب فریدونکنار آمده است. او در سال 85 جفت خود به نام «آرزو» را از دست داد و از آن به بعد به صورت تنها زندگی می‌کند. 

اما در هفته‌های اخیر سازمان حفاظت محیط زیست یک جفت را از کشور بلژیک برای تک درنای سیبری وارد ایران کرد. «رویا» درنایی است که در سایت تکثیر در اسارت در بلژیک متولد شده است و حالا برای همراهی تک درنای سیبری و حفظ مسیر پروازی این پرنده به ایران به فریدونکنار منتقل شده است و در این مدت کوتاه گزارش‌های امیدوارکننده‌ای از نزدیک شدن «امید» و «رویا» منتشر شده است.

سازمان محیط زیست که فیلم زیر را به عنوان پرواز مشترک «امید» و «رویا» منتشر کرده، امیدوار است که با انتقال درنای بلژیکی به ایران، «رویا» اسفندماه امسال پس از پایان زمستان‌گذرانی «امید» همراه او به سیبری پرواز کند و شاید سال آینده در مسیر بازگشت درناهای دیگری را نیز برای آمدن به ایران با خود همراه کند. 

حجم ویدیو: ۹.۱۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز