خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش وزیر علوم:

۲۰ درصد جذب دکتری استادمحور خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۷۴۲

اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور صبح امروز ۲۸ شهریور ماه با حضور معاون وزیر علوم و معاونان دانشگاه‌ها در پردیس نسیبیه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم دوست محمد سمیعی معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۹۴ هزار دانشجو و ۹۸ پردیس است، گفت: ما وظیفه داریم دانشجومعلمان را برای خدمت به آموزش و پرورش آماده کنیم.

او تصریح کرد: به نوعی در زمینه آموزش رشته‌‌های تخصصی با بالاترین تنوع را داریم. بیش از ۵۰ درصد دروس دانشگاه مهارتی و مهارت آموزی است‌.

در ادامه این برنامه قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاه بسیار مهمی است، گفت: این دانشگاه مسئولیت تربیت معلمان را دارد و معلمی را نباید فقط یک شغل دانست بلکه به لحاظ معنوی شغل انبیاست.

عموعابدینی افزود: مسیری که رهبر انقلاب برای تربیت معلمان بیان کردند خیلی دقیق بود؛ دانشگاه فرهنگیان نیاز آموزش و پرورش بود و حالا استعدادهای برتر و رتبه های زیر هزار کنکور علاقه‌شان به سمت معلمی و فرهنگی شدن است.

عموعابدینی یادآور شد: نقش دانشگاه در تمدن‌ سازی و اقتدارآفرینی مهم است و پایه هایش ریخته شده و مسیر طی می شود شاید گاهی ریل گذاری و تغییر لازم است و شاید در ۱۵ درصد نیاز به ریل گذاری جدید مبتنی بر داشته های قبلی باشد.

معاون وزیر با اشاره به اینکه آموزش فناور محور و فناور آموزش محور در  جریان تحولی بسیار مورد توجه است تا تحول خوبی را ایجاد کنیم.

عموعابدینی ضمن بیان اینکه ما ۸ هزار دانشجو می‌گیریم و هزار و ۵۰۰ نفر شاغل می شوند گفت: پس حدود ۶ هزار نفر باقی مانده چه می شوند؟ فقط باید دانشجو بگیریم که چرخه متوقف نشود؟ دانشجو آنقدر تحت فشار است که حتی نمی تواند ازدواج کند. درحال حاضر طرح تحول دولت سیزدهم به ما ابلاغ شده است. استادمحوری جزو کلیدواژه‌ هاست و ۲۰ درصد جذب دکتری استادمحور خواهد شد.

عموعابدینی یادآور شد: نکته ای که در شورای عالی مطرح شده ماموریت محوری و نیاز محوری است. امسال ۴۰ درصد از افرادی که می توانستند انتخاب رشته کنند، نکردند این یعنی احساس کردند دانشگاه نیازش را برطرف نمی کند و یا از اشتغال نگران هستند. نظام تخصیص رشته و تغییر در نظام پذیرش دانشجو باید انجام شود.

او ادامه داد: از سال آینده پذیرش رشته هایی مثل آموزش استثنایی،  ریاضی و... مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه معین منطقه خواهد شد و از این بابت تعاملات باید انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز