خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزارت علوم خبر داد:

اولویت استخدام با اساتید آموزش دیده در بخش صنعت است/ لغو سفر ۹ ماهه اعضای هیات علمی به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۰۷

معاون پژوهشی وزارت علوم از لغو سفر ۹ ماهه اعضای هیات علمی و اساتید به خارج از کشور خبر داد و گفت: از این پس به منظور آشنایی اساتید و اعضای هیات علمی با بخش صنعت باید یک دوره یک ساله آموزشی را در بخش صنعت بگذرانند و در انتهای این دوره تنها یک ماه به خارج از کشور سفر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تفاهم‌نامه فرصت مطالعاتی در صنعت و پسا دکتری صنعتی صبح امروز به امضای معاون پژوهشی وزارت علوم و معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم ارتباط منسجم بین دانشگاه‌ها و صنعت را یکی از برنامه‌های اساسی دولت و وزارت علوم عنوان کرد و گفت: ما در بحث ارتباط دانشگاه با صنعت با خلاهایی مواجه هستیم و امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه به ارتباط دو بخش کمک کند.

وی افزود: در این راستا تفاهم‌نامه اصلی مابین وزارت علوم و صنعت در سال گذشته در زمینه همکاری‌های گسترده صنعت و دانشگاه، طرح‌های تحقیقاتی مشترک و حمایت از پایان‌نامه‌ها منعقد شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد؛ دارای دو بخش و دو آیین نامه طرح پسادکتری صنعتی و فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی است. با توجه به اینکه اساتید در دانشگاه‌ها باید از نزدیک با مسائل صنعت آشنایی داشته باشند و پایان نامه‌ها بر مبنای نیاز کشور باشد و از طرف دیگر بتوانند به توسعه علمی و صنعتی کشور کمک کنند. این دو آیین‌نامه ذیل تفاهم‌نامه تعریف شده است.

وی اهداف آیین‌نامه طرح پسادکتری صنعتی را گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به افزایش مهارت متقاضیان در مراکز آموزش عالی، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مسائل بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای توانمندی‌های علمی و دانش کارکنان بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد.

احمدی اضافه کرد: بر این اساس اساتید پیش از آنکه به دانشگاه‌ها جذب شوند باید دوره آموزشی یک ساله‌ای را در بخش صنعت بگذرانند تا بیگانه از نیازهای صنعتی و طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز نباشند.

معاون پژوهشی وزارت علوم عنوان کرد: از سوی دیگر از این پس افرادی در اولویت استخدام وزارت علوم قرار می‌گیرند، که یک سال در بخش صنعت فعالیت کرده باشند و این طرح از این امروز به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در سال ۹۴ با حرکت بزرگی مواجه خواهیم بود.

احمدی در توضیح آیین‌نامه حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: انتقال یافته‌های جدید دانش و فناوری مراکز آموزشی به واحدهای صنعتی، همسویی نگاه صنعت و دانشگاه، کاربردی شدن دانش اساتید و آشنایی با مسائل  صنعت، معدن و تجارت، جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی به ویژه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای صنعتی، کمک به رفع مشکلات علمی و تخصصی واحدهای صنعتی و استفاده مفید از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات موجود در واحدهای صنعتی از جمله اهداف این آیین‌نامه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر روال این است که اعضای هیات علمی و اساتید مجاز هستند؛ برای گذراندن فرصت مطالعات بین‌المللی ۶ تا ۹ ماه به خارج از کشور بروند اما از این پس به منظور آشنایی اساتید و اعضای هیات علمی با بخش صنعت باید یک دوره آموزشی یک ساله در بخش صنعت را بگذرانند و تنها در انتهای این دوره یک ماه به خارج از کشور بروند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز