خبرگزاری کار ایران

برگزاری اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌ها با محوریت «مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری»

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۳۳۵

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور برای نخستین بار با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با محوریت «مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری»، ۱۰و ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۷به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، شریعتی نیاسر، درخصوص اهداف برگزاری این اجلاس اظهار داشت: اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی همه ساله در یکی از دانشگاه‌ها با هدف معرفی برنامه‌های جدید، نظارت بر عملکرد دانشگاه‌ها در رابطه با سیاست‌های کلان وزارت و هم‌اندیشی معاونان و انتقال تجربه‌های اثربخش بین دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در سال جاری محور اصلی اجلاس، برنامه راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتقای مهارت‌های چندگانه دانشجویان است که معاونت آموزشی به پیروی از آن، محور پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی را «مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری» با تاکید بر دوره کارشناسی اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که «معاونت آموزشی برای اجرایی شدن طرح مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان چه اقداماتی انجام داده است؟» تصریح کرد: از آغاز دولت دوازدهم و پیرو سیاست‌های اعلام شده وزیر علوم، معاونت آموزشی با تشکیل کارگروه ویژه‌ای، برنامه عملیاتی این راهبرد را با تاکید بر مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها آغاز کرده است.

شریعتی نیاسر افزود: به این منظور دو همایش معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی در اردیبهشت و تیرماه سال جاری برگزار و طرح جامع مهارت‌افزایی و ارتقای توان دانش آموختگی دانشجویان کارشناسی به معاونان ارائه شد. در این مدت دانشگاه‌ها ماموریت داشته‌اند تا برنامه‌های اجرایی ویژه خود را تهیه و برای اجرا از آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ آماده کنند که بر اساس گزارش‌های دریافت شده در این زمینه اقدامات ارزشمندی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است و همچنان در جریان است.

وی گفت: علاوه بر این، اقدامات جدی در سطح ستاد صورت پذیرفته است که از جمله آنها می‌توان به طراحی، تصویب و تشکیل گروه «مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری» در ساختار مصوب دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، جلب موافقت سازمان برنامه و بودجه به منظور تخصیص بودجه مورد انتظار برای پشتیبانی از اجرای طرح مهارت‌افزایی، هماهنگی با حوزه معاونت پژوهش و فناوری در خصوص اقدامات مرتبط در سطح دانشگاه‌ها، اضافه کردن پیوست اشتغال‌پذیری به شاخص های بازنگری و تدوین برنامه های درسی، تهیه کتابچه معرفی طرح مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری با معاضدت و همراهی حوزه معاونت پژوهش و فناوری اشاره کرد.

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، در مجموع ده‌ها فعالیت کلیدی دیگر در جریان است و ان‌شا الله آثار مثبت آن را به زودی در برنامه‌های آموزش عالی شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «ویژگی مهم پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی که آن را از اجلاس‌های پیشین معاونت آموزشی متمایز می‌سازد چیست؟» گفت: این اجلاس برای نخستین بار بر روی یک محور راهبردی و ویژه یعنی «مهارت افزایی و اشتغال پذیری» تمرکز دارد که یکی از سیاست‌های کلان کشور و مورد تاکید برنامه ششم توسعه و مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم و همچنین به دلیل لزوم همراهی عمومی و ضرورت عزم ملی در ایجاد تحول در برنامه ارتقای کیفیت آموزش عالی کشور در تراز تصمیم‌گیری بالا و با معاضدت نهادهای قانونگذاری و اجرایی کشور برگزار می‌شود.

به گفته شریعتی نیاسر در این اجلاس، اعضای هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان برنامه و بودجه و ۶ تن از معاونان وزارتخانه‌های مرتبط حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس همچنین برای نخستین بار با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد که نشانه اهمیت راهبردی محور این اجلاس یعنی مهارت افزایی و اشتغال پذیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز