خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

برنامه‌های ویژه پلیس برای مقابله با سرقت در تهران/ لزوم تقویت کلانتری‌ها و واحدهای پلیس/ هشدار نسبت به خرید و فروش اموال بدون سند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۹۸۸

رییس پلیس تهران بزرگ جزییات اقدامات قرارگاه مقابله با سرقت را تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های پلیس در قرارگاه مقابله با سرقت گفت: در خصوص مقابله با سرقت از حدود یک هفته قبل برنامه‌ریزی مفصلی در تهران انجام دادیم و ۲۲ برنامه در این خصوص مشخص کرده‌ایم.

وی با تاکید بر تشدید مبارزه با سرقت در تهران ادامه داد: با دستگاه‌هایی که می‌توانند در زمینه پیشگیری از سرقت با ما همکاری داشته باشند مانند خودروسازان، شرکت برق و ... جلسه برگزار کرده و درخواست‌هایمان را ارائه کرده‌ایم.موضوع سرقت یک موضوعی است که صرفا مربوط به پلیس نمی‌شود و موضوع فرابخشی است و برای کاهش سرقت باید دستگاه‌های مختلف اقدامات‌ خود را انجام دهند.

رییس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر موضوع پیشگیری و لزوم همراهی و هم افزایی سایر دستگاه‌ها تاکید کرد: اساسی‌ترین موضوع بحث پیشگیری و ادای سهم سایر دستگاه‌ها بود و اینکه سایر دستگاه‌ها به کمک و یاری نیروی انتظامی بیایند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: یک طرح جهادی با برنامه‌ریزی جدید و نو برای مقابله با سرقت و برخورد با سارقان در دستور کار قرار داده‌ایم. این طرح دارای ابعاد مختلفی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لازم است در جهت افزایش امنیت در مناطق و جلوگیری از سرقت گشت‌های سیار یا پایگاه‌های پلیس در بخشی از مناطق افزایش یابد، گفت: یکی از موضوعات در جلسه‌ای که با استاندار تهران در قرارگاه مقابله با سرقت داشتیم همین موضوع بود. تقویت کلانتری‌ها و واحدهای پلیس در سطح پایتخت از مصوبات جلسه با استاندار تهران بود.

رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: ما امیدواریم امسال در این زمینه اتفاق خوبی صورت بگیرد و آقای استاندار به طور جد پیگیر این موضوع هستند و شهرداری به ما قول داده‌است در این زمینه کمک جدی به پلیس داشته باشد.

سردار رحیمی تاکید کرد: تقویت کلانتری‌ها و واحدهای پلیس مصوبه شورای عالی امنیت است که رده‌های پلیس در تهران تقویت شود.

وی همچنین تاکید کرد: مردم بدانند یک یگان عملیاتی ویژه در تهران شامل پلیس آگاهی، یگان امداد و پلیس پیشگیری طی روزهای گذشته در تهران تشکیل شده است و در زمینه سرقت فعالیت می‌کنند.

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین درباره برخورد با مالخران تصریح کرد: اوراق‌چیان شوش و مالخران در خیابان مازندرانی و شهرستانی، همچنین در منطقه خلازیر و بازار سید‌اسماعیل در کنترل پلیس قرار خواهد گرفت. به افرادی که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کنند، هشدار جدی می‌دهم که طی ده روز گذشته در زمینه برخورد با آن‌ها دستورات ویژه‌ای را صادر کرده‌ایم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: هر جنسی که در این مناطق به فروش می‌رسد، باید سند و مدرک داشته باشد و کسی که می‌خواهد اموال و اجناس خود را در این مناطق به این افراد بفروشد باید مدارک خود را دال بر مالکیت آن جنس ارائه دهد.

وی درباره کنترل بر خرید و فروش در این مناطق گفت: این دستور به تمامی رده‌های ما ابلاغ شده است و کلانتری‌ها و گشت‌های انتظامی بر این موارد نظارت دارند و دستورات ویژه‌ای در این زمینه برای این موضوع صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز