خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش به تبلیغ آثار فرهنگی یک طیف خاص روی بیلبوردهای تهران/ "غلبهِ سلیقه خاص" در شهرداری فقط یک ادعاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۳۶۵

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران به انتقادها درباره تبلیغ آثار فرهنگی یک طیف خاص روی بیلبوردهای تهران واکنش نشان داد.

"رضا صیادی" مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره اکران  بیلبوردهای تبلیغاتی به مناسبت هفته کتاب و انتقاداتی که به اکران آثار نویسندگان یک جریان خاص در سطح شهر مطرح است، اظهار کرد:  اینکه گفته می‌شود، شهرداری زیر نظر یک سلیقه خاص است، ادعایی است که باید مستنداتی در مورد آن داشته باشند. دوستانی که این نکته را می‌گویند ممکن است تحلیل جامعی از این موضوع نداشته باشند. 

او ادامه داد: این یک ادعا است که برای مثال چون مدیر عامل سازمان زیباسازی چنین ویژگی دارد، احتمالا اینگونه مدیریت می کند. در صورتی که در سطح شهر از نویسندگانی همچون جلال آل احمد،‌ بزرگ علوی، سیمین دانشور، بلقیس سلیمانی، مصطفی مصطور، سید مهدی شجاعی و غیره نیز تبلیغ شده است. اساسا نویسندگانی را کار کردیم که در حوزه کتاب، ادبیات و فرهنگ و هنر شناخته شده هستند. برای مثال حامد عسگری چه ویژگی هایی دارد؟ یک شاعر عاشقانه سرا است که همه او را می شناسند. 

صیادی گفت: کسانی که قضاوت می کنند احتمالا اطلاعات کافی ندارند. اگر با یک بیلبورد بخواهیم قضاوت کنیم احتمالا اطلاعات کامل نخواهد بود. 

مدیر عامل سازمان زیباسازی در توضیح بیلبوردهای نصب شده گفت: ما صد نویسنده را در این پویش در سطح شهر تهران معرفی کردیم. بیش از 500 کتاب در حدود 700 سازه تبلیغاتی معرفی شد. کسی که می گوید تک سلیقه کار شده است دلایل را اعلام کند. البته این به معنای آن نیست که به کار ما نقدی وارد نیست، حتما در این پویش نیز اشکالاتی به ما وارد بوده است و باید آنها را برطرف کنیم. 

صیادی اضافه کرد: با کمک دوستان و تیم جدید مستقر شده در سازمان زیباسازی تلاش می کنیم از تجربه های این پویش در ادامه استفاده کنیم. 

او در واکنش به اینکه شکوه قاسم نیا از اینکه شهرداری در اکران آثار او اجازه نگرفته شده بود، دلخوری داشتند، اظهار کرد: قانونی ندارد که بگوییم باید کسب اجازه بشود یا خیر. خانم قاسم نیا از نویسندگان خوبی هستند که احساس می کنیم معرفی ایشان در حوزه فرهنگ حائز اهمیت است، اما نظر ایشان نیز محترم است و حتما اگر در نوبت های بعدی بخواهیم چنین اقدامی را انجام دهیم، درباره بزرگوارانی همچون ایشان که حساسیت بیشتری دارند ما نیز با حساسیت بیشتری برخورد می کنیم. 

صیادی افزود: انتخاب کتاب ها در یک کارگروه بود و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، نهاد کتابخانه های عمومی، حزوه هنری و حوزه فرهنگی هنری سازمان زیباسازی درباره این موضوع صحبت کردند  که چه افرادی باشند و نباشند و مهمترین نکته این بود که بتوانیم همه سلیقه ها را پوشش دهیم چرا که شهر برای همه است. اگر لیست این صد نفر را بررسی کنید، ممکن است دوستان تجدیدنظر کنند. 

او در پاسخ به سوال دیگری درباره رویکرد سازمان زیباسازی در فرهنگ‌سازی برای مردم شهر و عقب ماندگی از مسائل جامعه گفت: ظرفیت فرهنگی سازمان زیباسازی در اختیار همه اولویت های این شهر است و در اختیار اولویت های ذهنی مجموعه ما نیست. قطعا مسائلی که با سلامت مردم، فرهنگ شهروندی و اولویت های شهری در حوزه آموزش شهروندی در ارتباط است برای ما اولویت دارد. همین الان نیز کارگروه هایی داریم که اولویت های اکران فرهنگی را در آن تحلیل می کنیم. 

صیادی گفت: رویکرد سازمان زیباسازی بر این است که اولویت های اکران فرهنگی را براساس اولویت های شهر تنظیم کنیم و این اتفاق تا حدودی افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز