خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۲۷ ملک شهرداری در اختیار نهادها و ارگان‌هاست/ برگزاری انتخابات آتی شورایاری نیازمند مصوبه مجلس است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۳۴۶

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در پایان سال ۹۹ حکم دیوان مبنی بر این بوده است که فعالیت شورایاری‌ها تا این دوره شورا تا انتها ادامه یابد و از همین رو برگزاری انتخابات آتی شورایاری نیازمند مصوبه مجلس است.

«محمدرضا جوادی یگانه» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر شیوه باز پس‌گیری املاک در اختیار غیر شهرداری از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و پس گرفتن املاک از گروه‌های واقعا نیازمند اظهار کرد: پس گرفتن املاک در اختیار ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی نیست. شهرداری برای واگذاری هر ملکی باید از کمیسیون بند ۶ ماده ۵۵ مجوز دریافت و به شورای شهر ارسال کند. 

او ادامه داد: اما پس گرفتن املاک نیاز به این شرایط ندارد و از آنجایی که مجوز شورا برای آن‌ها داده نشده است، راحت می‌توانند آن را پس بگیرند، اما اگر مطلع باشیم از اینکه املاک از گروه‌هایی که به آن واقعا نیاز دارند، پس گرفته می‌شود حتما به آن‌ها کمک می‌کنیم که این اتفاق رخ ندهد، اما خیلی اوقات ما مطلع نیستیم و زمانی اطلاع پیدا می‌کنیم که حکم قضایی گرفته شده است و یا به جای دیگر فروخته شده است. 

جوادی یگانه اضافه کرد: البته ما تلاشمان را می‌کنیم و رویکرد ما ایجابی است و گاهی متوجه نمی‌شویم که چه ملک‌هایی را می‌خواهند پس بگیرند. 

او درباره لایحه بررسی املاک در اختیار غیر شهرداری گفت: لایحه را ۱۵ مهر ماه سال گذشته به شورای شهر ارسال کردیم و دو بار نیز اصلاحیه زده‌ایم و منتظریم که در شورا مطرح شود. 

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا ملک جدید شناسایی و تعیین‌تکلیف شده است؟ گفت: بله، این اتفاق رخ داده است و تقاضای جدید نیز داشته‌ایم. برای مثال هفته گذشته تقاضا کردیم که ملکی به مجله بخارا اختصاص داده شود. 

جوادی یگانه افزود: ۲۸۸ مورد از املاک مجوز قبلی داشتند که ۱۲۷ مورد از آن‌ها در اختیار نهادها و ارگان‌ها قرار دارد، ۱۶۱ مورد نیز باید در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد. 

او در ادامه درباره سرانجام تکلیف نهاد شورایاری با توجه به غیرقانونی اعلام شدن نهاد آن از سوی سازمان بازرسی پس از این دوره مدیریت شهری گفت: سازمان بازرسی براساس موارد قبلی دوره چهارم و به قبل تقاضای تعیین تکلیف داشته است و آن را یک واقعه سیاسی می‌داند و می‌گوید متولی آن وزارت کشور است و شهرداری نمی‌تواند آن را برگزار کند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: هر سال با مجوز هیات دولت، انتخابات شورایاری برگزار می‌شده، اما در آخرین انتخابات شورایاری سازمان بازرسی تقاضایی درباره این انتخابات کرد، اما با توجه به آنکه بررسی تقاضای آن به انتخابات نرسید، این سازمان پس از آن نهاد شورایاری را در دیوان عدالت اداری ابطال کرد.

او ادامه داد: این مساله مربوط به تیر ۹۹ است و در پایان سال ۹۹ حکم دیوان مبنی بر این بوده است که فعالیت شورایاری‌ها تا این دوره شورا تا انتها ادامه یابد و از همین رو برگزاری انتخابات آتی شورایاری نیازمند مصوبه مجلس است.. شورای عالی استان‌ها باید پیگیری‌های مربوطه را انجام دهد، البته شورای شهر تهران نیز پیگیر آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز