خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد:

عضویت رایگان روشندلان و کم بینایان در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی/ ۱۹۲ روشندل عضو فعال کتابخانه های استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۹۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی گفت: عضویت اقشار نابینا و کم‌بینا در کتابخانه‌های عمومی استان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

 به گزارش ایلنا، خدیجه معصومی بیان کرد: با توجه به محدودیت تعداد منابع و کتاب‌های بریل در کتابخانه مرکزی ارومیه و نبود فضای کافی در کتابخانه های استان برای استفاده روشندلان، فعالیت این عزیزان را با مشکل مواجه کرده است. اما مهمترین مساله در ارائه خدمات به این عزیزان، سهولت دسترسی آنها به کتابخانه و منابع آن است که متاسفانه در حال حاضر امکان اختصاص فضای مستقل در سایر شهرستان‌ها و تجهیز آنها برای روشندلان عزیز، وجود ندارد.

وی افزود: ماهیانه نشست‌های کتابخوانی ویژه نابینایان، کلاس‌های آموزشی مختلف برای آموزش نحوه استفاده از تجهیزات و نرم‌افزارها، آموزش زبان، رایانه، نشست‌های بررسی کتاب، نقد کتاب و معرفی کتاب برای این قشر برگزار می‌شود که البته در حال حاضر و به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی در حال برگزاری است.

معصومی تصریح کرد: ایجاد هم‌افزایی برای تجمیع امکانات نهادهای مرتبط با حوزه نابینایان ضروری است و با توجه به خدمات متنوعی که از سوی نهادهای مختلف برای این افراد ارائه می‌شود، باید تلاش کنیم تا با همگرایی‌ بهتر بین این نهادها از ظرفیت و توان مکمل همدیگر استفاده کنیم که متاسفانه چنین هم‌افزایی صورت نگرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی استان آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی استان طبق دسته‌بندی  و براساس موضوع چیدمان شده‌اند، اظهار کرد: با وجود کمبود منابع (از لحاظ تعداد و تنوع)، اما از تمام علوم دهگانه، کتاب موجود است و تلاش می‌کنیم از طریق مشارکت‌های مردمی و انعقاد تفاهم‌نامه‌ و اهدای کتاب، این مشکلات رفع شود.

معصومی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضو فعال هستند، افزود: ۱۹۲ نفر از اعضای فعال کتابخانه های استان  را روشندلان عزیز تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز