خبرگزاری کار ایران

آمادگی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی برای پیگیری مشکلات حقوقی خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۰۰۶

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی از پایبندی کانون وکلای دادگستری استان به تفاهم نامه منعقده با خانه مطبوعات آذربایجان غربی در راستای پیگیری مشکلات حقوقی اصحاب رسانه و خبرنگاران خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران،  با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه مختص استان آذربایجان غربی نیست و اگر خشک شود، به کل کشور آسیب میزند گفت:  بر همین اساس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی آماده است برای اقدامات سلبی اعلام جرم کرده و نسبت به پیگیرد قضایی تمامی عوامل دخیل در این فاجعه زیست محیطی از ترک فعل تا عدم اجرای پروژه‌های احیایی علیه مقامات فعلی و سابق دستگاه‌های اجرایی مربوطه اقدام کند.

وی در ادامه اظهار داشت:  در حال حاضر یک هزار و ۲۵۵ نفر وکیل عضو کانون بوده و تعداد ٢٨٨ نفر مشغول کارآموزی هستند.

علیزاده خاطر نشان کرد: کانون وکلای دادگستری استان به تفاهم نامه منعقده با خانه مطبوعات آذربایجان غربی جهت پیگیری مشکلات حقوقی اصحاب رسانه و خبرنگاران پایبند است.

در ادامه نایب رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه  وکلا مدافعان بی دفاع هستند  گفت: وکلا و اصحاب رسانه و خبرنگاران وجه تشابه زیادی در باب قلم و دفاع و دسترسی به اطلاعات مردمی از افکار عمومی و حقوق موکلین دارند.

زانیار مینایی از نحوه تصویب و اجرای طرح تسهیل برخی از مجوزهای کسب و کار انتقاد کرد و افزود : این طرح بدون توجه به معیارهای علمی تصویب و باعث شده تا بدون در نظر گرفتن امکانات و شرایط پیش رو امسال بیش از ٢٧٠ نفر کارآموز پذیرش شدند و این طرح بدون نظر دادگستری و سایر دستگاه های مرتبط و ظرفیت بوده است

وی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص مجلس از کانون های وکلا ادامه داد: کانون های وکلا یک مجموعه مستقل هستند و از بودجه داخلی خود اعضا هزینه می کنند.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی همچنین از تصویب طرح استفاده از توان فارغ التحصیلان حقوق برای دفاع و مشاوره در شرکت ها و موسسات انتقاد کرد.

زانیار مینایی در خاتمه گفت : در طول یکسال ٢۴٧ فقره در خصوص تخلفات وکلا پرونده تشکیل که ١٧۶ مورد آن منع تعقیب و برای ٧١ فقره نیز کیفرخواست صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز