خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صدور ۴۳ کارت موقت شناسایی برای افراد فاقد شناسنامه در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۱۳۰

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی از صدور ۴۳ کارت موقت شناسایی برای افراد فاقد شناسنامه در آذربایجان غربی خبر داد.

سعید احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: در راستای اجرای دستور وزیر کشور در خصوص تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه ۴۳ قطعه کارت موقت شناسایی برای این افراد در استان صادر شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه و در نهایت صدور کارت موقت برای این افراد با هدف استفاده از خدمات اجتماعی و در راستای دستورالعمل مقابله با فقر مطلق عنوان کرد و گفت:با این کار امکان شناسایی تمامی اشخاص حقیقی ایرانی و یا مدعی تابعیت ایران براساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور فراهم می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی در رابطه با  اقداماتی که تاکنون در این خصوص صورت گرفته است گفت: ثبت اطلاعات  فاقدین شناسنامه ، ایجاد سامانه اخذ درخواست کارت ویژه فاقدین، شامل ثبت اخذ اطلاعات نشانی تصویر چهره و بیومتریک و ایجاد فرایند چاپ کارت شناسایی از اقدامات صورت گرفته است.

احمدی ادامه داد:از اثرات این طرح می‌توان به شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، کمک به ایجاد سازوکارهای قانونی برای ارائه خدمت به افراد مشمول، کاهش هزینه‌های حاکمیتی، ایجاد سرویس استعلام تصدیق اصالت به عنوان پشتوانه پیشگیری از جعل کارت فاقدین شناسنامه اشاره کرد.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از  ۱۶۴ پرونده در شوراهای تامین شهرستان ها و هیئت پنج نفره ثبت احوال تشکیل شد گفت: از تعداد ۴۱۹ پرونده تشکیل شده در استان تعداد ۲۵۵ پرونده به دلیل عدم تکمیل پرونده استخراج و جهت صدور کارت شناسایی موقت تا تعیین تکلیف پرونده و صدور شناسنامه شناسایی شدند.

احمدی گفت: پس از فراخوان متقاضیان پرونده‌های مذکور از طریق پیامک و اطلاع رسانی از طریق ادارات ثبت احوال استان تا تاریخ ۱۷ مرداد برای ۹۵ متقاضی در سامانه صدور کارت شناسایی موقت ثبت و برای ۴۳ نفر کارت شناسایی موقت صادر شد.

وی افزود: همچنین ۵۲ فقره کارت شناسایی این افراد در انتظار چاپ و صدور است که به محض وصول در ادارات مربوطه تحویل متقاضیان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز