خبرگزاری کار ایران

برگزاری ۳۷ رویداد کارآفرینی در مرکز « منش» آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۹۲۹

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی از برگزاری ۳۷ رویداد کار آفرینی در مرکز «منش»استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین حسنی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مرکز «منش»در راستای تفاهم‌نامه فی‌مابین، بین ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی، مراکز «منش» در برخی استان‌ها راه اندازی شده است که استان آذربایجان‌غربی نیز از جمله این استان‌هاست.

وی در مورد مرکز منش گفت: این مرکز با حمایت مالی وزارت ورزش و جوانان و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود و هدف آن ارائه خدمات، در اختیار قراردادن فضا و اینترنت و سایر امکانات به ایده پردازان بوده است.

حسنی گفت: شناسایی کسب و کارهای نوپا، بکارگیری مربیان مناسب، ارائه مشاوره های مختلف به کسب و کارها و تجاری سازی محصولات با تامین سرمایه و جذب سرمایه گذار نیز از دیگر اهداف این مرکز است.

معاون فرهنگی و امور جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کرونا، دوره‌های آموزشی عموما بصورت مجازی برگزار می‌گردد و جوانان علاقمند در سطح استان می‌توانند از این دوره‌ها استفاده کنند.

حسنی افزود:طرح ها و ایده ها  بر اساس نیازهای استان ارائه و اجرایی می شود و در این زمینه مراکز مشاوره نیز به صورت تخصصی نسبت به مشاوره تیم ها اقدام می کنند.

محمد پورمحمود ورزش و جوانان، ۳۸ رویداد کارآفرینی برنامه‌ریزی شده بود که تاکنون ۳۷ رویداد از جمله ۱۷ رویداد در زمینه کارگاه آموزشی، ۱۲ رویداد در زمینه برنامه‌های تازه شو، یک رویداد چاره جو و ۷ رویداد دورهمی و صندلی تجربه برگزار شده است.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: برنامه‌های مرکز منش با همکاری ورزش و جوانان و بعد از اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول با عنوان فاز ترویجی و با هدف جذب مخاطبان اغلب جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله و آشنا کردن آنها با فرهنگ کارآفرینی، فاز دوم با عنوان فاز نوآوری و با هدف تبدیل ایده به اجرا و آماده‌سازی محصول اولیه و فاز سوم با عنوان فاز شتابدهی و با هدف جذب سرمایه‌گذار برای کمک به تیم‌ها صورت می گیرد.

پورمحمود گفت: ایده‌های ارائه شده نیز ابتدا در شورای ۱۱ نفره پذیرش و سرمایه‌گذاری از لحاظ علمی بررسی می‌شود و تاکنون بعد از دریافت ۱۰ ایده و برگزاری سه جلسه شورای پذیرش، سه تیم ایده مستقر شده و هفت ایده از تیم‌ها نیز در شورای پذیرش در حال بررسی است.

وی افزود:جوانان و علاقمندان دارای ایده می‌توانند برای ثبت ایده و طرح خود و حضور در دوره‌های کسب و کار به پایگاه اینترنتی مرکز نوآوری و شتابدهی آذربایجان‌غربی به آدرس "amjad.jde.ir/ag" یا صفحه این مرکز در شبکه‌های اجتماعی "@maneshurmia" مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز