خبرگزاری کار ایران

قلم نویسندگان و شاعران باید در خدمت مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۷۳۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه، قلم نویسندگان و شاعران باید در خدمت مردم باشد، گفت: هر حرکت فرهنگی و هر مجاهدتی باید در دفاع از منافع ملی و مردمی باشد.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در آیین تجلیل از اصحاب قلم در ارومیه اظهار داشت: قلم در طول تاریخ، زبان دوم انسان بوده که به مدد آن وقایع تلخ و شیرین، خوب و بد و عبرت آموز در کتاب تاریخ به ثبت رسیده است.

وی افزود: اگر اهالی قلم به رسالت خود درست عمل نکنند، میدان برای تفکرات منفی و دروغ پردازی ها باز و فرصت برای سودجویان در به استثمار کشیدن انسان ها فراهم می شود.

وی با بیان این که قلم نویسندگان و شاعران باید در خدمت مردم باشد، اضافه کرد: هر حرکت فرهنگی و هر مجاهدتی باید در دفاع از منافع ملی و مردمی باشد و به گواه تاریخ در غیر این صورت آن حرکت هرگز موفقیت و ماندگاری نخواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی،افزود:نقد و انتقاد سازنده یکی از مسوولیت های ذاتی اهالی قلم در هر جامعه است و می توانند با تک تک واژه ها وجدان جامعه را بیدار و با آگاهی بخشی، مسئولان را متوجه آسیب ها و مشکلات موجود کنند تا در مسیر پیشگیری و اصلاح، گام های موثرتری بردارند.

 خدایاری در خاتمه تصریح کرد: توجه به حوزه کتاب و تلاش در راستای ارتقای ارزش های معنوی و فرهنگی از دیگر برکات انقلاب اسلامی است که نقش مستقیمی در تخصص گرایی دارد. تربیت افرادی با تراز انقلاب مستلزم وجود کتاب های ارزشی و خواندن آنها است.

در پایان این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از نویسندگان و ادبا با اعطای لوح تقدیر تجلیل بعمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز