خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان

جشنواره تئاتر استانی محلی برای وفاق، انسجام و همدلی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۰۰۸

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به جایگاه هنرهای نمایشی و برگزاری جشنواره های تئاتر استانی گفت: جشنواره تئاتر استانی محلی برای وفاق، انسجام و همدلی باشد.

به گزارش ایلنا،جلال قلعه شاخانی در دیدار امروز خود با اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان با تاکید بر پرهیز از تکراری شدن جشنواره های فرهنگی و هنری اظهار کرد: یکی از آسیب های جشنواره های فرهنگی و هنری، تکرار شدن است که لازم است برگزارکنندگان این برنامه ها، تدابیری برای پرهیز از کلیشه ای شدن و راهکاری برای تازگی و جذابیت آن ارائه دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جشنواره تئاتر استانی را ظرفیتی برای تولید آثار هنری هنرمندان این حوزه دانست و گفت: جشنواره تئاتر استانی برآیند یک سال تلاش هنرمندان حوزه نمایش است و بایستی به همان میزان به آن توجه شود.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای فرهنگی استان در سال جاری، ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد اتفاقات قابل توجهی در حوزه سخت افزاری و افزایش فضای فرهنگی در استان خواهیم بود و بهره برداری از ٥ ساختمان پلاتو در ٥ شهرستان استان ظرف چند ماه آینده از جمله این دستاوردهاست.

 در ادامه این دیدار، فاتح بادپروا رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان ، به تشریح برنامه های انجمن هنرهای نمایشی استان در سال جاری پرداخت و گفت: تئاتر استان از گذشته های دور تا به امروز در سطح کشور سرآمد و هنرمندان آن نیز نام آور بوده اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان، زمان برگزاری این جشنواره را آبان ماه سال جاری اعلام کرد و تصریح کرد: شهرام میرزایی از هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی استان به عنوان دبیر سی امین جشنواره تئاتر استانی معرفی و فراخوان آن نیز ظرف چند روز آینده اطلاع رسانی می شود.

بادپروا، برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، سی امین جشنواره تئاتر استانی و شانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز را از جمله فعالیت های حوزه هنرهای نمایشی استان در سال جاری برشمرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز