خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء:

۳۵ هزار نفر مهندس در قرارگاه خاتم‌الانبیاء مشغول هستند

کد خبر : ۲۴۹۸۱۵

تشکیل شورای عالی سازندگی به صورت کتبی پیشنهاد داده‌ایم که این شورا به ریاست شخص رئیس‌جمهور تشکیل شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء از فعالیت بیش از ۳۵ هزار نفر مهندس در این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار عبادالله عبدالهی ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سونگون اظهار داشت: توان انجام هر پروژه بزرگی را در کشور داریم و در این راه به دنبال افزایش درآمد و سودافزایی برای قرارگاه نیستیم.

وی به پیشنهاد تشکیل شورای عالی سازندگی اشاره کرد وگفت: تشکیل شورای عالی سازندگی به صورت کتبی پیشنهاد داده‌ایم که این شورا به ریاست شخص رئیس‌جمهور تشکیل شود.

عبدالهی با اشاره به اینکه با هماهنگی میان تمام ارگان‌های سازندگی در کشور تحت نظر این شورا می‌توانیم تمام پروژه‌های مهم را برای کشور محقق کنیم گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا با همان روحیه بسیجی وارد کار شده و افتخار ما این است که کارکنان این مجموعه با لباس بسیجی در سر کار خود حاضر می‌شوند.

وی اشتغال‌زایی در کنار سازندگی کشور از نتایج اجرای پروژه‌های سازندگی عنوان کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها فاز دوم مجتمع مس سونگون امروز به بهره‌برداری می‌رسد و البته در نظر داشته باشیم تحریم‌ها مربوط به امروز نیست و از ابتدای انقلاب در معرض تهدیدها قرار داریم.

عبدالهی خاطرنشان کرد: همانگونه که در دوران جنگ با نفس مسیحایی امام در برابر استکبار ایستادیم امروز نیز با وجود نیروی انسانی ماهر و متخصص توان انجام پروژه‌های بزرگ را داریم.

وی با تقدیر از همراهی مسئولان عالی دولت در انجام پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: هرگاه که از معاون اول رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات درخواست جلسه هماهنگی داشتیم همراهی را مشاهده کرده‌ایم.

عبدالهی ادامه داد: در دهه فجر در آذربایجان‌شرقی پروژه‌های مختلفی از جمله احیای فولاد میانه صورت خواهد گرفت و فاز دوم مس سونگون نیز در شرایطی بحرانی انجام شد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اضافه کرد: فاز دوم مس سونگون با وجود مشکلات زودتر از موعد نیز به بهره‌برداری رسید و با داشتن ظرفیت توان مهندسی در کشور این فاز به اتمام رسید.

وی یادآور شد: بر اساس همان فرمایش امام راحل که «ما می‌توانیم» و توجه به تدابیر رهبری که بر قطع دست بیگانگان تاکید دارند برکار و سازندگی تاکید داریم.

لازم به ذکر است پروژه طرح توسعه کارخانه تغلیظ مس سونگون با تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره مس انمروز به بهره برداری رسید.

پروژه احداثفاز دوم کارخانه تغلیظ مس سونگون با هدف تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کنسانتره، ۲۵ درصد براساس خاک ورودی به میزان ۷ میلیون تن در سال در محل مجتمع مس سونگون با گستره ای به طول ۱.۵ کیلومتر احداثشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز