خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه البرز:

نحوه عوارض پرداختی از سوی شرکت‌های بیمه، این صنعت را با مشکل مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۹۸

مدیرعامل بیمه البرز نسبت به میزان و نحوه عوارض پرداختی از سوی شرکت‌های بیمه انتقاد کرد.

مدیرعامل بیمه البرز نسبت به میزان و نحوه عوارض پرداختی از سوی شرکت‌های بیمه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رسول تاجدار صبح امروز در حاشیه افتتاح ساختمان جدید شعبه مرکزی بیمه البرز در تبریز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون مبالغی را که شرکت‌های بیمه‌ای به نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و درمان و صندوق خسارت‌های بدنی از بابت عوارض پرداخت می‌کنند بالغ بر ۲۰ درصد هزینه‌های آنها را تشکیل می‌دهد و همین عوارض تحمیلی به بیمه موجب شده تا این صنعت از سوددهی لازم دور شود و با فلسفه خصوصی سازی هم سازگاری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه چالش‌ها و مشکلات صنعت بیمه بسیار فراتر است گفت: یکی از موضوعات مطرح در این زمینه این است که شرکت‌های بیمه‌ای هیچ گونه اثر مستقیم یا غیرمستقیم بر پارامترهای متغیر هزینه‌های خود از جمله تعیین حق بیمه و خسارت ندارد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز با بیان اینکه حق بیمه شخص ثالثبا ۵۲ درصد سهم بازار بیمه تشکیل می‌دهد، افزود: در سال ۹۲، نزدیک به ۵۲هزارمیلیارد ریال صنعت بیمه از بیمه شخص ثالثدرآمد داشته در حالی که بیش از۵۳ هزار و ۵۲۰ میلیاردریال خسارت پرداخت کرده که بدین ترتیب بین ۱۵۰۰تا ۱۶۰۰میلیارد ریال بیمه در این بخش زیان کرده است که اگر عوارض تحمیلی پرداخت نمی شد بیمه با این ضرر مواجه نمی‌شد.

تاجدار، با بیان اینکه هم اکنون حق بیمه ثالث۵۰ تا ۵۲ درصد بازار بیمه را به خود اختصاص داده است گفت: خوشبختانه هم اکنون در مجلس شورای اسلامی بیمه ثالثتحت بررسی است که امیدواریم با توجه به اشرافیت نمایندگان مجلس و تصویب قوانین جدید روند نزولی صنعت بیمه متوقف و شاهد امکان تداوم خدمات بیمه‌ای باشیم.

وی با اشاره به اینکه دومین سهم «پرتفوی»(سهم بازار) صنعت بیمه کشور مربوط به بیمه درمان است، گفت: در سال گذشته ۲ / ۱۸ درصد سهم صنعت بیمه مربوط به این رشته بیمه‌ای بود.

تاجدار، بیمه تکمیلی را یکی از مسایل مطرح در صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: بیمه‌های پایه در تمامی جوامع پاسخگوی نیازهای جامعه نیستند و بر این اساس این نوع بیمه در این صنعت تعریف و اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم بیمه البرز در بیمه تکمیلی به لحاظ نحوه ارایه خدمات روبه گسترش است گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۵ / ۲۵ درصد سهم بازار بیمه البرز به بیمه درمان تکمیلی اختصاص داشت.

تاجدار در عین حال خاطرنشان کرد: طی ۴ سال گذشته هزینه‌های بخش درمان و پزشکی بیش از سه برابر افزایش یافته و شرکت‌های بیمه‌ای در این خصوص با چالش های اساسی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه به واسطه افزایش تعرفه‌های پزشکی و هزینه درمان با مشکل مواجه هستند، اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال ۲۵.۵ درصد از سهم شرکت برای بیمه تکمیل درمان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت بیمه البرزبر لزوم تغییر ساختار صنعت بیمه تأکید کرد و گفت: باید نظارت بر بیمه‌ها باید کاملا از بعد نظارت مالی صورت بگیرد و از نظارت فنی خارج شود درصورتی که این روند طی سالهای گذشته اعمال می شد برخی مشکلات که اکنون در برخی شرکت‌های بیمه‌ای با آن شاهد هستیم به وجود نمی‌آمد.

تاجدار فقدان نیروهای متخصص در بیمه را از مشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت: قطع ارتباط آکادمیک و عدم تربیت نیروهای متخصص سبب شده تا با صدور مجوز شرکت‌های بیمه‌ای جدید، این شرکت‌ها برای تأمین نیروی خود به سراغ شرکت‌های بیمه موجود آمده و آنها از وجود نیروهای کاری خالی می‌کنند.

وی شرکت بیمه البرز را یکی از شرکت‌های بیمه فعال در کشور خواند و گفت: بیمه البرز ۹ سال متوالی در بحثمشتری مداری مقام اول و ۲ سال پیاپی در بین کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌ها مقام اول را در این زمینه کسب کرده است.

تاجدار با بیان اینکه بیمه البرز به لحاظ تولید حق بیمه جزو چهار شرکت برتر صنعت بیمه کشور محسوب می‌شود گفت: سهم بیمه البرز در صنعت بیمه در سال گذشته ۳ / ۵ درصد بوده که این رقم تنها در ۹ ماهه سالجاری به ۴ / ۶ درصد رسیده که البته این افزایش با در نظر گرفتن کیفیت خدمات بوده است.

وی سهم دولت در بیمه البرز را در حدود ۲۶ / ۱۹ درصد ذکر کرد و گفت: با اجرای کامل اصل ۴۴ قانون اساسی و پیش بینی‌های برنامه ششم توسعه، تصدی گری دولت در صنعت بیمه کاهش خواهد یافت.

تاجدار به رشد ۳۰ درصدی سود این شرکت نسبت به پیش بینی‌های سال مالی جاری اشاره کرد و گفت: سهم بازار این شرکت نیز در ۹ ماهه سال جاری نیز با ۶۷ تا ۶۸ درصد رشد داشته است.

وی افزایش کیفیت خدمات رویکرد اساسی این شرکت ذکر کرد و گفت: شرکت البرز با تجهیز شبکه فروش خود در حال گسترش خدمات است

تاجدار با بیان اینکه به لحاظ پاره‌ای مشکلات مجوز نمایندگی شرکت‌های بیمه از سوی بیمه مرکزی با محدودیت صادر می‌شود گفت: مجوز نمایندگی براساس نیاز مناطق و ارزیابی شرایط واگذار می‌شود.

وی بیمه امیدآفرین(هزینه‌های سرطان) و بیمه تولد(هزینه‌های ناباوری) را از طرح‌های ویژه بیمه البرز عنوان کرد و گفت: شرکت بیمه البرز دارای ۵۳ شعبه مرکزی است، و ما در تلاش هستیم که نمایندگی‌های این شرکت با دارا بودن مجوز پرداخت خسارت و برخی امکانات دیگر خود به منزله شعبه عمل کرده و بتوانند رضایت مشتریان را جلب کنند.

لازم به ذکر است امروز چهارشنبه با حضور مدیر عامل بیمه البرز ساختمان جدید شعبه مرکزی تبریز افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز