خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی:

تبریز، رکوردار آلوده ترین شهر کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۲۴

استاندار آذربایجان شرقی درباره قطع گاز نیروگاه‌های تبریز و بناب و استفاده این نیروگاه‌ها از گازوییل و مازوت گفته است: با توجه به این که در دولت گذشته در حوزه تولید گاز سرمایه‌گذاری نشده، لذا در فصول پرمصرف گاز نیروگاه‌ها به ناچار قطع می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: تبریز، رکوردار آلوده ترین شهر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا میرهادی قره سیدرومیانی امروز با انتقاد از آلودگی بیش از حد هوای تبریز در نتیجه فعالیت نیروگاه این شهر با سوخت مازوت، گفت: خواسته ما از دولت که بارها نیز مطرح کردیم ضرورت تسریع در خروج این نیروگاه از شهر و یا جایگزینی سوخت پاک با مازوت برای فعالیت این نیروگاه بوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بسیاری از روستاهای اطراف نیروگاه تبریز از آلودگی ناشی از فعالیت آن در رنج هستند، افزود: مسئولان باید بدانند سلامت مردم از هر فعالیت سودزایی مهم تر است.

وی با بیان اینکه شهر تبریز و شهرستان آذرشهر بیشترین آلودگی را در نتیجه فعالیت نیروگاه تبریز متحمل شده است، تصریح کرد: دولت باید هر چه سریع تر با در نظر گرفتن بسته های حمایتی از مردم در معرض آلودگی این نیروگاه حمایت کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیروگاه تبریز فاصله استاندارد در قرار گرفتن از محیط شهری را رعایت نکرده است، گفت: تنها کاری که از دست ما در این خصوص بر می آید این است که با توزیع شیر و بسته های بهداشتی در مدارس در معرض آلودگی هوا صدمات حاصله را در مدارس و دانش آموزان کم کنیم.

قره سیدرومیانی افزود: علاوه بر نقش داشتن نیروگاه تبریز در آلودگی شهر تبریز برخی سوخت های غیر استاندارد نیز موثر هستند که با توجه دولت به این مهم در ماه های اخیر و پیگیری های ما روند استاندارد سازی سوخت در حال رعایت است.

همین گزارش حاکی است استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز شنبه در نوزدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، درباره قطع گاز نیروگاه‌های تبریز و بناب و استفاده این نیروگاه‌ها از گازوییل و مازوت گفته است: با توجه به این که در دولت گذشته در حوزه تولید گاز سرمایه‌گذاری نشده، لذا در فصول پرمصرف گاز نیروگاه‌ها به ناچار قطع می‌شود.

اسماعیل جبارزاده با بیان این که برخی اقدامات اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تلاش کردیم گاز صنایع در استان قطع نشود و امسال نیز باید به نحوی مدیریت کنیم که حداقل قطعی گاز را در مراکز تولیدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که تولید گاز باید افزایش یابد، افزود: وزارت نفت علی‌رغم تنگناهای مالی تولید گاز را افزایش داده و دولت نیز این موضوع را در اولویت قرار داده است، اما واقعیت این است که این کار باید در زمانی که نفت ۱۴۰ دلار بود انجام می‌شد و امروز باید با نفت ۶۰ دلاری آن را انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز