خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

مجوزی برای تغییر کاربری در اراضی حاصلخیز درجه یک و دو آذربایجان شرقی صادر نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۵۰۸

قاسم جعفروند به عنوان مدیر جدید امور اراضی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر عدم صدور مجوز و غیرقانونی بودن تغییر کاربری در اراضی حاصلخیز درجه یک و دو تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری در آیین تودیع و معادفه مدیر امور اراضی استان آذربایجان شرقی گفت: اراضی قابل واگذاری به طرح های صنعتی و صنایع تبدیلی در اراضی درجه سه و چهار بر اساس قوانین و مقررات و تصویب در کمیسیون مربوطه خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمین از عوامل اصلی تولید محسوب می شود لذا ضروریست که محافظت شود افزود: در این خصوص بایستی زمینهای مرغوب و نامرغوب مدیریت شوند و هرگونه تغییرکاربری آنهم پس از صدور مجوز برای متقاضیان از طریق کمیسیون مربوطه با رعایت اولویت ها انجام پذیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه زمین قابل تجدید نبوده و با توجه به افزایش جمعیت و از طرفی کاهش نزولات آسمانی لازم است که از سرمایه اصلی کشاورزی یعنی زمینهای زراعی، آب و منابع طبیعی محافظت نماییم افزود: در حال حاضر در کل کشور به ویژه استان آذربایجان شرقی اراضی کشاورزی تحت عنوان خانه باغ تغییر کاربری می یابند که این موضوع نیازمند پیگیری مستمر و اعمال قانون است که در این راستا طبق قانون، عوامل انتظامی و قضایی سازمان را یاری خواهند نمود.

وی با بیان اینکه لازم است به بحثنظارت و پیشگیری از تغییر کاربری اراضی اهمیت زیادی داده شود تا نیاز به ارجاع به مراجع قضایی و دادرسی در این خصوص نباشد افزود: مدیریت اراضی همچنین لازم است به بحثواگذاری اراضی پایاب سدها جدیت بخشد.

مهری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در یکپارچه سازی اراضی نهایت تلاش خود را بکار گرفته است افزود: هدف ما ضابطه مند نمودن اعطای اموال عمومی به ویژه زمین برای متقاضیان قانونی و شرعی بوده و این سازمان از طرح های قانونی اشتغال آفرین به ویژه در خصوص صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی در حدود قانون، دفاع و حمایت می کند.

گفتنی است در این آیین مهندس قاسم جعفروند به عنوان مدیر جدید امور اراضی استان آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات حسین شوکتی در طول مدت سرپرستی مدیریت امور اراضی استان تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز