خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

قراردادهای موقت کار دقیقا امنیت شغلی کارگران را هدف گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۵۷

نشست تخصصی بررسی حقوق کارگران در تبریز برگزار شد.

همزمان با هفته کارگر نشست تخصصی بررسی حقوق کارگران و راه‌های پیشگیری از تخلفات در حوزه قانون کار در خانه کارگر تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در این نشست با بیان اینکه هر چه روابط میان کارگر و کارفرما به عنوان دو شریک اجتماعی، منسجم و صمیمی باشد، شاهد رونق و پویایی اقتصاد خواهیم بود گفت: جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها و تخلفات در حوزه کار را یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی هر کشوری به شمار می‌رود.
کریم صادق‌زاده افزود: باید دانست که با مدیریت سنتی نمی‌توان چرخ‌های مدرن صنعتی را به گردش انداخت، امروز نیازمند بازگشت به اندیشه متعالی امام راحل در خصوص کارگران و قانون کار هستیم.
وی با اشاره اینکه به قراردادهای موقت کار که امنیت شغلی کارگران را هدف گرفته است، گفت: این موضوع دقیقا نفی کرامت و ارزش بالای کارگران است، اجحافی که به کارگران شرکت‌های پیمانکاری و خدمات نیروی انسانی می‌رود، برده داری را به شکل نوین در ذهن انسان تداعی می‌کند.
صادق‌زاده گفت: عدم امنیت شغلی کارگران امروز موجب تضعیف تشکل‌های کارگری شده و بی‌توجهی قانونگزاران و مجریان قانون به این موضوع مهم اقتصادی و اجتماعی سبب شده که به تدریج مشروعیت سایر مقوله‌های اجتماعی و سیاسی هم تحت الشعاع قرار گیرد.
دبیر اجرایی خانه کارگر با ابراز تأسف از این‌ه دستمزدهایی که کارگران دریافت می‌کنند، ناچیز است و کفاف امرار معاش آن‌ها را نمی‌کند، گفت: اجرای کامل اصول قانون اساسی با حفظ کرامت انسانی کارگران، رفع مشکلات معیشتی این قشر تلاشگر، مهار تورم و گرانی، ایجاد ثبات اقتصادی و مبارزه با کج سلیقگی تنها راه چاره است.
لازم به ذکر است، نشست بررسی «حقوق کارگران و راه‌های پیشگیری از تخلفات در حوزه قانون کار» به بهانه هفته کارگر با حضور کارشناسانی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان، کمیسیون حقوق بشراسلامی، خانه کارگر و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در سالن کنفرانس خانه کارگر تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز