خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

روند ورود خودرو با پلاک ارس متوقف نمی‌شود / مجوز ترخیص خودرو به ارس نیز صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۸۵

خوشبختانه با استقرار دولت تدبیر و امید علاقمندی برای سرمایه گذاری در منطقه افزایش پیدا کرده و سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، گرجستان، ترکیه، روسیه، جمهوری آذربایجان و فرانسه برای سرمایه گذاری در منطقه ابراز علاقه کرده‌اند.

ایلنا: مدیرعامل منطقه آزاد ارس تأکید کرد روند ورود خودرو با پلاک ارس متوقف نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محسن خادم عرب باغی که به مناسبت دهه مبارک فجر با خبرنگاران رسانه‌های گروهی سخن می‌گفت افزود: خودروهایی که با پلاک ارس عرضه می‌شوند باید بتوانند خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی را داشته باشند.
وی در خصوص شایعه توقف خودرو با پلاک ارس و توزیع با پلاک موقت گفت: مواد اولیه پلاک خودرو می‌بایست از خارج وارد و در اختیار نیروی انتظامی جهت تهیه پلاک قرار بگیرد و از آنجا که این پروسه زمانبر بوده و مصادف با انتصاب اینجانب این مواد اولیه تمام شده بود شایعاتی از این دست رواج پیدا کرد که خوشبختانه با اقدام به موقع این مشکل رفع شده است.
خادم عرب باغی همچنین از صدور مجوز ترخیص خودروهای خارجی به گمرکات این منطقه خبر داد و گفت: بدین ترتیب این امکان نیز برای منطقه آزاد ارس فراهم شد تا بتواند تمامی خودروهای خارجی که پیش از این در گمرک سلفچگان ترخیص و به منطقه وارد می‌شد توسط خود منطقه آزاد ارس انجام شود.
مدیر عامل منطقه آزاد ارس اصلیترین اولویت توسعه صنایع در این منطقه گفت: صنعتی که بتواند در این منطقه تحول ایجاد کرده و از تکنولوژی و فناوری جدید برخوردار باشد در اولویت حمایت قرار دارد.
وی در عین حال تأمین زیرساختهای لازم در حوزه‌های مختلف را لازمه اصلی توسعه صنعت و جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با استقرار دولت تدبیر و امید علاقمندی برای سرمایه گذاری در منطقه افزایش پیدا کرده و سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، گرجستان، ترکیه، روسیه، جمهوری آذربایجان و فرانسه برای سرمایه گذاری در منطقه ابراز علاقه کرده‌اند البته برای جذب این سرمایه گذاران باید شرایطی فراهم کنیم تا سرمایه گذار از برگشت سرمایه خود اطمینان داشته باشد و این مهم جز با تأمین زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله امکانات رفاهی، راه‌های مواصلاتی، تأمین انرژی فراهم می‌شود که ما تلاش داریم در این راستا گام‌های اساسی برداریم تا شاهد اقدامات نتیجه بخش باشیم.
عرب باغی تعداد واحد‌های فعال صنعتی و تولیدی در این منطقه را ۶۵ واحد عنوان کرد و با بیان اینکه ۱۴۸ واحد دیگر نیز در دست احداثاست افزود: دراین منطقه تاکنون هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این حوزه صورت گرفته است.
وی یکی از بسترهای مهم برای توسعه منطقه آزاد ارس را بهره گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بکر این منطقه در بعد کشاورزی ذکر کرد و گفت: با وجود دشت‌های گلفرج و گردیان و امکانات زمین حاصلخیز و آب کافی، رودخانه ارس، باغات بکر بسترهای مناسبی برای فعالیت‌های کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی آن وجود دارد که در این راستا مذاکراتی با شرکت‌های بزرگ کشت و صنعت در حال انجام است.
وی تکمیل و توسعه وضعیت راه‌های مواصلاتی همچنین راه آهن را از دیگر اولویت‌های کاری منطقه آزاد ارس خواند و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و نقش آن در جذب سرمایه گذار مذاکرات جدی در این خصوص با مسوولان وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است.
عرب باغی یکی از سیاست‌های منطقه آزاد ارس را ایجاد صنایع با برندهای معروف جهان ذکر کرد و گفت: ایجاد چنین صنایعی که نتایج موفق آن را در برخی کشورهای آسیایی شاهد هستیم از اولویت‌های ما به شمار می‌رود چرا که هم اشتغالزایی بالایی داشته و از سویی درآمدزایی خوبی را خواهد داشت.
عرب باغی از فعالیت شش مرکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، پردیس دانشگاه تهران، پردیس دانشگاه تبریز، پردیس دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی در منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: در این مراکز بیش از ۱۲هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که ایجاد شهرک اختصاصی دانشگاهی و نیز تأسیس خوابگاه‌های دانشجویی در این راستا از برنامه‌های ما به شمار می‌رود و با سرمایه گذارانی که در زمینه احداثخوابگاه‌های دانشجویی آمادگی داشته باشند آماده مشارکت همه جانبه هستیم.
وی همچنین با اشاره به ورود اتباع کشورهای خارجی برای درمان به استان آذربایجان شرقی گفت: برای پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم منطقه و کشورهای همسایه ایجاد بیمارستان بین المللی در منطقه آزاد ارس ضروری است چرا که لازم است برخی بیمارانی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند در‌‌ همان بدو ورود تحت درمان قرار گیرند که در این راستا از علاقمندان به ایجاد بیمارستان بین المللی در این منطقه استقبال می‌کنیم.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشور هم مرز با کشورهای ارمنستان و آذربایجان بوده و در ۳ بخش منفصل جلفا، خداآفرین و قلی بیگلو با حدود ۵۴ هزار هکتار وسعت به عنوان بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز