خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

صادرات گروه‌های کالایی سنگ و مواد معدنی آذربایجان شرقی ۲۹ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۵۸

این در حالی است که این روند در سطح کشور سیر نزولی داشته است.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه صادرات غیر نفتی استان، با اتکا به مزیتهایی همچون همجواری با بازارهای هدف و کیفیت مطلوب تولیدات، امکان و ظرفیت رسیدن به وضعیت مطلوبتری در کشور را دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمایی در جلسه بررسی و پایش عملکرد تجاری استان افزود: در نه ماهه اول سال جاری در گروه‌های کالاهای کشاورزی و سنگ و مواد معدنی به ترتیب شاهد افزایش صادرات ۲.۵ و نیز ۲۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده‌ایم این در حالی است که این روند در سطح کشور سیر نزولی داشته است.
عظمایی سهم آذربایجان شرقی در صادرات کالاهای کشاورزی را در نه ماهه امسال ۱۶۳ میلیون دلار اعلام کرد و با تاکید بر توجه به نیازهای بازار جهانی محصولات کشاورزی افزود: برای تحقق صادرات بیشتر و نیز افزایش سهم صادرات محصولات کشاورزی بایستی برنامه‌های موثرتری جهت افزایش ظرفیت تولید و نیز بهبود کیفیت محصولات کشاورزی و بسته بندی تولیدات در استان اجرا نماییم.
وی همچنین افزود: بررسی آمار صادرات غیرنفتی استان در سال ۱۳۹۲ بیانگر رشد ۲۹ درصدی در صادرات تولیدات سنگ و مواد معدنی استان است.
عظمایی ادامه داد: صادرات گروه کالایی سنگ و مواد معدنی که شامل انواع اقلام مواد اولیه، محصولات نیمه ساخته و محصولات نهایی می‌باشد یکی از مهم‌ترین بخش‌های صادراتی مواد خام معدنی به شمار می‌آید که پتانسیل قابل توجه تولیدی استان زمینه مناسبی برای توسعه در این حوزه را فراهم نموده است با این وجود بایستی راهکارهای کاهش خام فروشی و توسعه صنایع تبدیلی مواد معدنی بررسی و عملیاتی شود.
وی میزان صادرات گروه سنگ و مواد معدنی استان در ۹ ماهه امسال را ۱۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز