خبرگزاری کار ایران

محلول‌پاشی فروت‌ست رایگان درختان میوه در ۵ هکتار از باغات بناب آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۱۳

هدف از محلول‌پاشی را افزایش گل‌انگیزی و طول عمر تخمک و افزایش محصول و همچنین جلوگیری از ریزش گل‌ها در زمان گل‌دهی اعلام شده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب گفت: محلول‌پاشی فروت‌ست درختان میوه به صورت الگو در ۵ هکتار از باغات بناب به صورت رایگان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر صادقی در بازدید از باغات این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران افزود: به همت کار‌شناسان مدیریت جهادکشاورزی بناب با ارائه دستورالعمل‌ها و آموزش صحیح نکات فنی به باغداران و در راستای افزایش عملکرد محصولات باغی، مرحله اول طرح محلول‌پاشی «فروت‌ست» درختان میوه در ۵ هکتار از باغات این شهرستان به صورت رایگان اجرا شد.
وی افزود: این محلول‌پاشی در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن در فصل پاییز بعد از برداشت محصول و قبل از ریزش برگ‌ها و مرحله دوم در اسفندماه و در زمان جوانه‌ها انجام می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب، هدف از محلول‌پاشی را افزایش گل‌انگیزی و طول عمر تخمک و افزایش محصول و همچنین جلوگیری از ریزش گل‌ها در زمان گل‌دهی اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۵۰۰ هزار ریال برای هر هکتار هزینه شده است و کار‌شناسان مدیریت جهادکشاورزی به باغداران توصیه می‌کنند برای بهبود محصولات کشاورزی از دستورالعمل‌های کار‌شناسان این مدیریت که به صورت رایگان ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند. شایان ذکر است شهرستان بناب به علت دارا بودن موقعیت ویژه از نظر آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی و حاصلخیزی خاک یکی از قطب‌های اقتصادی و کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز