خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر:

۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۸۰۰ هکتار از باغات آذرشهر از دست رفته است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۵۸

اما با تلاش مدیریت جهادکشاورزی آذرشهر و باغداران منطقه افت تناژ شدیدی نداشته ایم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر اعلام کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۸۰۰ هکتار از باغات آذرشهر از دست رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات در عین حال اظهار داشت: اما با تلاش این مدیریت و باغداران منطقه افت تناژ شدیدی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه آذرشهر در مقطعی قطب تولید محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی بود افزود: به رغم خشکسالی های اخیر باید بگوئیم این شهرستان هم اکنون قطب تولید نهال به عنوان پایه برای باغات است.

طلوع حیات افزود: با در نظر گرفتن مقدار کل نهال تولیدی استان در سال جاری به میزان یک میلیون و ۸۴۵ هزارو ۹۵۰ اصله، ۳۵ درصد آن معادل ۶۴۴ هزارو ۲۰۰ اصله در این شهرستان تولید و علاوه بر رفع نیاز داخلی شهرستان بیش از ۹۰درصد آن به دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های پنجم توسعه، شهرستان آذرشهر با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی یکی از مهم‌ترین آیتم‌ های تغییر الگوی کشت در منطقه و حوزه دریاچه ارومیه را دارد که، احداثنهالستان و تولید نهال از آن جمله می‌باشد که می‌تواند به دلیل افزایش بهره وری از منابع آب و زمین و بازده اقتصادی بالا جایگزین مناسبی در زمینه فعالیت های کشاورزی باشد که در این زمینه برنامه‌های دیگری نیز توسط مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در حال تدوین بوده و در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز