خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت علی نظمی چهارم آبان در تبریز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۷۳

وی از جمله معدود کسانی است که در غزلسرایی از سعدی الهام گرفته است. / علی نظمی سال‌هاست محفل ادبی بزم سخن را مدیریت می‌کند: محفلی که شاعران برجسته و صاحب نامی را به عرصه ادبی ایران تقدیم کرده است.

ایلنا: دبیرخانه کنگره ملی نکوداشت علی نظمی تبریزی، چهارم آبان ماه را به عنوان زمان برگزاری آیین نکوداشت اعلام کرد.
به گزارش ایلنا این کنگره با هدف بزرگداشت مقام علمی، فرهنگ و ادبی این شاعر برگزار خواهد شد و صاحب نظران در خصوص کوشش‌های ادبی و فرهنگی وی که به قریب هشت دهه می‌رسد اظهار نظر خواهند کرد.
وی از جمله معدود کسانی است که در غزلسرایی از سعدی الهام گرفته است.
علی نظمی تبریزی متولد سال ۱۳۰۶ در تبریز است و در طول حیات خود با اساتید بزرگی همچون بدیع الزمان فروزانفر - ملک الشعرای بهار - رهی معیری - شهریار - پرویز ناتل خانلری - جلال الدین همایی - اخوان ثالثو دکتر منوچهرمرتضوی مصاحبت داشته است.
نظمی بعد از شهریار وارثشعر فارسی در آذربایجان است. زبان شعرنظمی زبان شعرشیراز است.
وی سالهاست محفل ادبی بزم سخن را مدیریت می‌کند.
بر اساس اعلام دبیرخانه بزرگداشت این شاعر، برنامه متعددی برای بزرگداشت این شاعر در قید حیات در نظر گرفته است.
براساس اعلام دبیرخانه نکوداشت، این مراسم قرار است روز چهارم آبان ماه در دو بخش صبح و بعد از ظهر در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار شود. این آیین صبح از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در این مکان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز