خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری:

منشأ تفاوت بین علماى گذشته و حال باید موشکافی شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۳۸

تفاوت فاحش و عقب ماندگى از علماى سلف تاسف آمیز است. / علما و مفاخر آذربایجان داعیان صلح و صفا و علم و فضیلت‌اند.

ایلنا: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آدمی با دیدن تاریخ مصور علمی و فقهی گذشته تبریز و آذربایجان، از وضعیت فعلی تاسف و تکان می‌خورد و بی‌اختیار به بررسی این دو تاریخ و تفاوت آن‌ها وادار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در حاشیه بازدید از موزه علما و مفاخر آذربایجان است گفت: هرکسی که به موزه علما وارد می‌شود بر دلش نور علم و ایمان افکنده شده و بر دل انسان نورانیت می‌بخشد و هر چه آدم بیشتر وارد می‌شود سیر نمی‌شود و باید آن را، موزه نور نامید.
وی با بیان موزه علما انسان را به سوی علم و ایمان و فضیلت دعوت می‌کند ادامه داد: در این موزه انسان در هر مطالعه و نگاهی به نکات آموزنده الهام بخش نویی دست می‌یابد که توسعه و تکمیل آن ضروری می‌سازد.
آیت الله هاشم‌زاده هریسی ضمن تقدیر از طراحان و مجریان ایجاد موزه علما و مفاخر افزود: علما وارثان پیامبران و ستارگان آسمان هدایتند و با نگاه به چهره‌های آن‌ها انسان به سوی حقیقت و معنویت رهنمون می‌شود چراکه قیافه‌ها، چهره‌ها و تصاویرشان هم انسان را به سوی خدا دعوت می‌کند.
وی با بیان اینکه علما و مفاخر آذربایجان داعیان صلح و صفا، محبت، علم و فضیلت و رحمت‌اند افزود: آدمی وقتی وارد موزه علما می‌شود تاریخ مصور علمی و فقهی گذشته تبریز و آذربایجان در ذهنش تداعی می‌شود و بر گذشته و گذشتگان درود می‌فرستد و از وضعیت فعلی تاسف و تکان می‌خورد و بی‌اختیار به بررسی این دو تاریخ و تفاوت آن‌ها وادار می‌گردد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در میزان علم، عرفان، معنویت و فضیلت و اثرگذاری علمای عصرحاضر با علمای سلف تفاوت فاحش و عقب ماندگى دیده می‌شود که تاسف آمیز می‌باشد افزود: منشأ تفاوت بین علماى گذشته و حال لازم است موشکافی شود و محققین بایستی در پیدا کردن این دو تفاوت افتخارآمیز و تاسف برانگیز تحقیق و پژوهش نموده و علل و عوامل آن را پیدا نمایند و مسئولین نیز به چاره جویی برخیزند.
وی با بیان اینکه در گذشته تاریخ آذربایجان، علما و عرفا و فقهای بزرگی سراغ داریم که منشاء آثار بسیاری در عرصه اندیشه و عمل بودند که جامعه علمی امروز به شدت خود را مرهون تلاش خالصانه و بی‌وقفه گذشتگان و سلف صالح می‌داند و اکنون نیز بر سر سفره علمی و معنوی آنان نشسته و ارتزاق می‌کند افزود: محققین شایسته است منشأ این قدر تفاوت بین ما و علماى گذشته را که صاحب آن همه کرامات بودند پیدا نموده و بگویند مابه الامتیاز ما و علماى گذشته در چه چیزی بوده چراکه با اینکه امکانات زندگى آن‌ها از ما کمتر بود، ولى حرکتشان بیش از ما و نتیجه کارشان بیشتر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز