خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به بیش از ۷۱۵ کانون رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۱۶

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید محلی برای رفع مشکلات جامعه باشد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: گستره اثرگذاری کانون‌های فرهنگی مساجد باید کل جامعه را در بر گیرد و این کانون‌ها محلی برای رفع نواقص و مشکلات جامعه باشند.
به گزارش ایلنا احمد علیرضابیگی با یادآوری سفر تاریخی مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، گفت: معظم له در این سفر تاکید کردند که مردم، عاشق و دلداده انقلاب هستند و به بهانه نقص‌های ظاهری نمی‌توان کسی را نادیده گرفت یا طرد کرد که این فرمایش باید سرلوحه فعالیت‌های کانون‌های مساجد باشد.
وی افزود: مبادا نقص‌های ظاهری برخی افراد موجب شود که آن‌ها را از خود جدا بدانیم، بلکه باید همه سلایق فقط به واسطه حضور در جامعه اسلامی امکان عضویت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را بیابند و این کانون‌ها، محلی برای رفع نواقص باشد.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مسجد در تاریخ اسلام، تجلی‌گاه وحدت مسلمین و محل بصیرت‌افزایی بوده، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند ظرفیت‌های فرهنگی مساجد را شکوفا کنند و تاثیرگذاری این کانون‌ها بر جامعه به ویژه جوانان مشهود است.
علیرضابیگی از افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان شرقی از ۷۷ کانون در سال ۸۴ به بیش از ۷۱۵ کانون در حال حاضر خبر داد و افزود: سیر صعودی این کانون‌ها، ناشی از اقبال جامعه به این حرکت فرهنگی و نشان دهنده توانمندی کانون‌های فرهنگی هنری در استفاده از قابلیت‌های مساجد در مسیر ارتقای معنویت، احیای سنت‌ها و گره‌گشایی از مشکلات جامعه است.
وی با اشاره به اینکه یکی از تهدیدهای بزرگی که سلامت جامعه را به مخاطره انداخته، هجمه فرهنگی غرب است، خاطرنشان کرد: مساجد می‌توانند سنگر بزرگی برای مقابله با این هجمه‌ها باشند و کانون‌های فرهنگی هنری باید از این ظرفیت مساجد استفاده کنند.
استاندار آذربایجان شرقی، مسجد را کانون تلاقی همه انرژی‌های مثبت جامعه توصیف کرد و گفت: حرکت‌هایی که در مسجد صورت می‌گیرد دارای پشتوانه مردمی و متناسب با فرهنگ بومی هر منطقه است و این نقش موثر در صحنه‌های مختلف از جمله در جریان امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده خود را نشان داد.
علیرضابیگی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، افزود: این موضوع یکی از مسایلی است که علیرغم هزینه‌های زیادی که برای آن می‌شود، خروجی مناسب ندارد که یکی از دلایل عمده آن، عدم تناسب برنامه‌های ارایه شده با فرهنگ بومی مناطق مختلف است.
وی تاکید کرد: اگر این کار را به گروه‌های بومی و منطقه‌ای از جمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بسپاریم می‌توانیم با هزینه به مراتب کمتر، برنامه‌های مناسب‌تری ارایه کرد.
علیرضابیگی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به قابلیت‌های مردمی تکیه کنند و تنها کمک‌ها و اعتبارات دولتی را در نظر نگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز