خبرگزاری کار ایران

مدیرباغبانی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

کشت متراکم درختان پیوند شده بر روی پایه‌های رویشی موجب افزایش عملکرد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۰۲

رشد ریشه در پایه رویشی سیب و مالینگ از گسترش محدود در خاک برخوردار بوده و مناسب آبیاری قطره‌ای نیز است.

ایلنا: مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشت متراکم درختان پیوند شده بر روی پایه‌های رویشی افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین افزایش میزان بهره وری در باغ را به دنبال داشته و می‌تواند روشی مناسب در استفاده بهینه از منابع تولید تلقی شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا سعدالله اسکندری در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره به سطح۵۰۰ هکتاری پایه‌های رویشی در آذربایجان شرقی ادامه داد: رشد محدود درختان برروی پایه‌های رویشی یا کوتاه، افزایش تعداد درختان در واحد سطح و بهره‌مندی از مزایای یکسان سازی پایه‌های رویشی موجب یکنواختی شکل، رنگ و اندازه میوه‌ها خواهد شد.
وی تاکید کرد که رشد ریشه در پایه رویشی سیب و مالینگ از گسترش محدود در خاک برخوردار بوده و مناسب آبیاری قطره‌ای نیز است.
مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به وجود شرایط مساعد برای استفاده بهینه از مکانیزاسیون در این سیستم یادآور شد: عملیات مکانیزاسیون و استفاده از ماشین آلات در این باغات مهیّا و امکان برداشت مکانیزه محصول فراهم است.
اسکندری با بیان اینکه درختان روی پایه‌های رویشی زودتربه مرحله باردهی می‌رسند ادامه داد: شهرستان‌های اهر، بُستان آباد، میانه و مراغه، بیشترین سطح زیرکشت پایه‌های رویشی را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز