خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزری آذربایجان شرقی:

استفاده از کودهای زیستی، با افزایش سطح دوره‌های آموزشی افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۴۴

از اهداف اصلی سازمان در تاکید به برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره برداران این است که تولید کنندگان بیش از پیش باروش‌های جدید و به روز مصرف بهینه کود وسموم شیمیایی و اطلاعات تخصصی اثرات ناشی از مصرف کود وسم برزندگی روزمره و تغذیه افراد آشنا و این امر می‌تواند درکوتاه مدت، برنحوه انتخاب و استفاده ازکود بهره برداران تاثیر مطلوب داشته باشد.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزری آذربایجان شرقی گفت: جهت تحقق توسعه تولید محصول سالم درکشاورزی، طی سال گذشته، سازمان جهادکشاورزی باهمکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، استفاده بهینه ازکود دربخش‌های باغی و زراعی را به صورت کارگاهی برای تمامی کار‌شناسان بخش‌ها برگزار وهمچنان برتوسعه استفاده ازکودهای زیستی، با افزایش سطح دوره‌های آموزشی تاکید دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان، درگفتگو با خبرنگاران افزود: استفاده غیر اصولی و غیرکار‌شناسی ازکودهای شیمیایی، خسارات زیادی را از نظر زیستی می‌تواند به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه کودهای شیمیایی با هزینه بالا، خسارت عمده‌ای نیز به محیط زیست وارد می‌کنند افزود: با توجه به ضرورت تجدید نظر در روشهای افزایش تولید، یاری گرفتن از یافته‌های تحقیقاتی به عنوان بهترین راه ممکن مورد توجه و تاکید سازمان قرار داشته، زیرا کودهای بیولوژیک حاصل از فعالیت میکروارگانیسم با تثبیت ازت و فراهم سازی فسفر و سایر عناصر غذایی در خاک می‌تواند جایگزینی مناسب برای کودهای شیمیایی تلقی و به منظور تامین عناصر غذایی مورد نیاز گیاه ایجاد شرایط مناسب برای رشد و نمو گیاه، کاربردی مدیریت یافته‌تر پیدا کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزری استان ادامه داد: از اهداف اصلی سازمان در تاکید به برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره برداران این است که تولید کنندگان بیش از پیش باروش‌های جدید و به روز مصرف بهینه کود وسموم شیمیایی و اطلاعات تخصصی اثرات ناشی از مصرف کود وسم برزندگی روزمره و تغذیه افراد آشنا و این امر می‌تواند درکوتاه مدت، برنحوه انتخاب و استفاده ازکود بهره برداران تاثیر مطلوب داشته باشد.
محمدیان باتاکید به اینکه افزایش مقدارمحصول در هکتار یا افزایش عملکرد، ارتقای کیفیت محصول و جلوگیری ازریزش محصول وکاهش ضایعات از نتایج اولیه استفاده بهینه ازکود است، افزود: امید می‌رود با توسعه فراگیرآموزش‌های بهره برداران، مدیریت هدفمند استفاده از منابع تولید در بخش کشاورزی استان محقق شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز