خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر ارشاد؛

نهج البلاغه مطلای رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۹۷

در هر صفحه از این کتاب ۶۰ ورقه طلای ۸ در ۸ سانتیمتر به کار رفته که تمامی صفحات، پوشیده از ورق طلاست و در مجموع ۳۴ هزار و ۲۰۰ ورقه طلا در این کتاب به کار رفته و هزینه این نهج البلاغه بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان است.

ایلنا: نهج البلاغه مطلای کتابت شده با حضور علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، نهج البلاغه مطلا که براساس نسخ نفیس نهج البلاغه ارسنجانی و با تکنیک چسب طلا و مهره زدن توسط علیرضا بهدانی در مدت یک سال اجرا شده؛ با حضور جنتی رونمایی شد.

این نهج البلاغه در ۵۷۰ صفحه کتابت شده که اندازه هر برگ آن ۴۷ در ۷۷ سانتیمتر است و هر صفحه در ۱۴سطر با خط نسخ ایرانی نوشته شده است.

در هر صفحه از این کتاب ۶۰ ورقه طلای ۸ در ۸ سانتیمتر به کار رفته که تمامی صفحات، پوشیده از ورق طلاست و در مجموع ۳۴ هزار و ۲۰۰ ورقه طلا در این کتاب به کار رفته و هزینه این نهج البلاغه بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان بوده است.

قرار است این نهج البلاغه که در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد؛ به رهبر معظم انقلاب اهداء شود.

بهدانی؛ کاتب نهج البلاغه متولد تیر ۵۰ و اهل بیرجند است و به عنوان یکی از جوان ترین کاتبان قرآن به شمار می رود. وی تاکنون ۴۸ نسخه قرآن را با خطوط مختلف اسلامی طی ۲۰ سال گذشته کتابت کرده است.

بهدانی که شاگرد اساتیدی همچون «یدالله کابلی»، «محمدی حیدری» و «محمود فرشچیان» است؛ به عنوان کاتب اولین قرآن شکسته نستعلیق، کاتب اولین قرآن معلا و کاتب بزرگترین و کوچکترین قرآن طلا نیز می باشد.

وی در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ سه جلد قرآن طلاکوب به رهبر معظم انقلاب، ۲ جلد قرآن طلاکوب به «محمود احمدی نژاد» رییس جمهوری دولت دهم و یک جلد قرآن طلاکوب به سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد اهدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز