خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان؛

مقوله فرهنگ از مطالبات جدی مردم گیلان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۵۰

بودجه فرهنگی و هنری در سبد کالای خانوارها، کمتر در نظر گرفته می شود که باتوجه به هزینه‌های بالای فرهنگی، دولت از این بخش حمایت بیشتری خواهد کرد.

استاندار گیلان در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مهم استان را خواستار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در این نشست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را فردی توانمند دانست و افزود: با حضور دکتر جنتی در وزارت ارشاد انتظار ما در استان در بخش توسعه فرهنگی بیش از گذشته است.

استاندار گیلان تصریح کرد: در سالی که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ مزین شد و با نگاه عالمانه‌ای که رئیس محترم جمهور به این امر دارند، امیدواریم شاهد تحولی شگرف در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

وی مقوله فرهنگ را از مطالبات جدی مردم گیلان دانست و افزود: مردمان گیلان مردمانی فرهیخته و با فرهنگ غنی هستند که توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و نگاه عالمانه‌ای به این بخش دارند.

نجفی خواستار توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پروزه‌های نیمه تمام استان شد و افزود: پروژه تالار مرکزی رشت و مجتمع‌های فرهنگی وهنری آستارا و لاهیجان از مهم‌ترین این پروژه‌ها هستند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: با حضور مدیرکل جدید نشاطی در این بخش ایجاد شد و در بخش رسانه‌ای نیز فضای آرام و مثبتی شکل گرفته و وحدت و همدلی خوبی ایجاد شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه فرهنگی و هنری در سبد کالای خانوار‌ها کمتر در نظر گرفته می‌شود که باتوجه به هزینه‌های بالای فرهنگی، دولت از این بخش حمایت بیشتری خواهد کرد.

علی اصغر کار اندیش گفت: مصمم هستیم تا اعتبارات خود را بیشتر به شهرستان‌ها و استان‌ها سوق دهیم و اعتباراتی که برای این امر برای سال آینده شکل گرفته۷۰ تا ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

وی از توجه و حمایت‌های استاندار گیلان از بخش فرهنگ و هنر استان نیز تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این نشست حکم استاندار گیلان به عنوان نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان که به امضای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسیده، توسط معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز